fredag 1 mars 2013

Efterlängtad fredag och bokrea!

Äntligen är det en fredag, ledig helg! Underbart, vad jag har längtat, det har varit en så tung vecka när man inte är riktigt pigg....
Stressigt var det på jobbet också, en sån där dag då jag inte känner mig riktigt tillfreds när jag går hem, då jag vet att jag inte hunnit med alla som velat ha hjälp med diverse, alla var inte nöjda. Det kommer bli gjort ändå inom kort men önskemålet låg ändå på mig från den brukaren idag. =( Men vi har sprungit som skållade råttor och man kan inte klona sig...
 
Maken visste ju hur han skulle pigga upp mig iallafall, han kom hem med lite påskliljor! Gulle.
 
Barnen fick strax fredagsmys, medan jag lagade mat och donade. Det blev fläskytterfilé med sambal oelek och messmör, gott var det. =)
 
 
Katterna fick fredagsmys de med. ;)
 
Hehe när jag läste för barnen ikväll, "Rut & Knut jobbar", så kommenterade strax dottern denna bild; "Titta, Gangnam Style!"
 
Och på tal om böcker så handlade jag litegrann på bokrean idag, från Bokus, har ju inte orkat ta mig till nån irl-bokrea:
=)
 
Häromdagen tog jag mig förresten an att kolla igenom de kläder vi har haft undanstoppade till barnen att växa i, en diger hög. Ungefär 50% kom väl fram nu till vår/sommar, och av det 95% till Tiril. Bra att kika igenom ordentligt så vi vet om det är nåt de behöver. I helgen kommer bytardags-rensandet fortsätta, har ytterkläder, böcker/filmer, leksaker, mössor/solhattar osv och skor kvar att gå igenom. Men det värsta, innerkläderna, är fixat, nu behöver de bara märkas upp.
Nej nu ska vi film-mysa, ha en fin fredagskväll!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...