tisdag 8 mars 2011

Bilder från besök

Igår var det ännu en "skrota-hemma" dag. Jag klippte till några beställningar, och sen gick jag och barnen ut till uterummet, Kiron cyklade trehjuling, jag hade med mig en kopp kaffe och lite tidningar, Tiril lekte. Så länge solen ligger på och dörren hålls stängd är det riktigt varmt och skönt där inne.
Efter en stund fick vi besök av min bror Johan, och Hanna (hans styvdotter). Vi var kvar ute ett tag och surrade och barnen lekte, sen gick vi in och åt mellis i form av varm choklad och mackor. =)
Kiron fick ordentliga kramar när de skulle åka! Sen hann vi bara rensa undan och vika lite tvätt så kom nästa besök, haha! Farfar och Carina kikade förbi. =) De stannade på middag, grillkorv och strips. Tiril var på härligt humör och nöjd både hos farfar och Carina. Kiron skulle visa allt i lekrummet för dem, speciellt de nya doktorsprylarna, och de fick både öronen, reflexerna och hjärtat undersökta...=)
I förrgår invigde vi förresten Tirils nya jacka...lite dålig bild, men. Den är fortfarande något stor men funkar fint, och ÄR fin!
Jag hade en del feber igår under dagen, usch, och ont i huvud, kli i hals och hosta... Barnen är också sjuka ännu, och M för den delen... Hoppas det inte är en jätte-envis förkylning, men verkar vara mest såna som går nu. Jag hade velat ta mig till öppna förskolan på onsdag, men vill inte gå om vi är förkylda och smitta en massa småttingar!!!
Såg igårkväll på nya serien "En unge i minuten" och självklart lipade jag när bebbarna kom, det är så vackert så man gråter! Och vilka söta par de följt!
Anna undrade om jag hade tips på bekväma öronproppar...Jag använder de som man kunnat köpa på apoteket, rundade i ena sidan, gula. Finns i large och medium tror jag? Tycker de är MYCKET bekvämare , och mjukare, än de där vanliga gula som är platta i båda sidorna...!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag håller med, tycker de gula öronpropparna är bäst, men också såna beige som finns. har så små öron så det är kruxigt oavsett att få in öronproppar..

härliga bilder, underbart med så mycket besök då=). va söt o tuff Tiril är i sin fina jacka=). men va trist att ni allihopa blivit krassliga, krya på er o hoppas ni känner er bättre imorgon!!

kraaaaam=)

Anna sa...

Tack för tipset om öronproppar. Har varit in på apoteket nu och köpt gula öronproppar i small men även de rosa vaxpropparna de har. Har inte hunnit testa att sova med nån av propparna än. Dock då så var de gula propparna jag köpte mycket skönare än de jag tidigare har haft. Passade på att testa dem när jag dammsög i kväll. Hur skönt som helst att slippa dammsugarens vrål. Dock så ska jag testa att sova med vaxpropparna i natt. Har pluggar i dem du och känner knappt att jag har dem på mig. Allt blev bara så tyst och skönt med dem i öronen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...