söndag 2 februari 2014

Superenkel Tacogratäng och lite pysslat!


Superenkel Tacogratäng!
400 g köttfärs
1 pkt Philadelphiaost Vitlök & Örter
2 dl créme fraiche/matyoghurt
1 påse taco kryddmix
1 brk tacosås
salt, peppar
Riven ost
Tacochips/Nachos
Blanda Philadelphiaost med créme fraiche, salt och peppar, häll i botten på en ugnsform, bred ut jämnt.
Stek köttfärsen klar och krydda med taco-kryddmixen som vanligt. Bred köttfärsen över oströran.
Bred till sist ut tacosåsen över köttfärsen, toppa med riven ost och stick ner några tacochips. Gratinera 10-15 min på 225 grader. Servera med tacochips, sallad och ev. bröd, SUPERGOTT!

Sköna söndag har det varit här idag. Jag fick sovmorgon igen och känner nu att jag kommit ikapp med sömnen riktigt bra.
Lekts inne och ute, spelats datorspel, pysslats och sytts m.m. =)

Den här har Kiron gjort helt själv utan någon ritning, man blir så löjligt stolt, han gillar verkligen att sitta och bygga med all möjligt material och ser i förväg precis hur han vill att det ska se ut (likadant när han ritar)!

Min familj var alla spel-upptagna en stund här, bara jag som gjorde nåt annat, jag satt och sydde ;)
Idag blev jag klar med ett pyssel. Från det här, ett pussel som bara legat och aldrig byggts med....

...till det här! =) Kul återbruk, jag hittade idén i en Återbruks/pysselgrupp på facebook, Dilldall Makeriet heter sidan som lagt ut tipset.


Till middag for vi ner på McDonalds, var längesen sist och Tiril hade fått ett gratis Happy Meal att hämta ut då hon snart fyller år, och vi andra hade kuponger till våra menyer. Så eftersom det är sällan  man äter där så var det riktigt gott. Kul att de byggt en lekhörna också när de byggde upp restaurangen efter branden.

Träning, dusch, beställa födelsedagsannons till på fredag, Supernatural, så har kvällen sett ut sen barnen somnat. Nu ska jag också sova!! God natt!

1 kommentar:

Cattis sa...

Superfin pusselkrans!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...