onsdag 26 februari 2014

Jobba med feber.

Imorse när jag vaknade hade jag ännu mer ont i halsen och mer rethosta...men ingen feber. Varit matt och slut hela dagen, lätt andfådd, men tänkte ändå försöka jobba dessa två pass innan ledig helg (ledig fredag denna vecka ;)). 1,5 timme innan kvällspasset började hade jag fått feber. Suck! Ringde och pratade med chefen om att jag kunde jobba ikväll, göra mitt bästa, men blir hemma imorgon. Hon var jätte-tacksam för att jag jobbade kvällen iallafall, det fattas så många vikarier nu, kris på alla avdelningar, många som är sjuka och så. Och tack och lov fick hon ut en vikarie för mig till imorgon (annars hade ev. ordinarie fått pussla och byta). 
Så med Ipren i kroppen har jag gjort kvällens jobbpass, jobbigt men har gått även om det gör ont att prata så mycket som jag gjort... Men nu ska jag hoppa i säng, helt slut!! 

Jag och skruttan spelade spel i förmiddags, och hon spöade mig, två gånger... ;) 
Godnatt!

1 kommentar:

Maria sa...

Ja visst är det sjukt att man inte ska kunna vara hemma när man är sjuk! Samma problem hos oss med sekreterare, finns inga ersättare. Det är väl så att man får dåligt samvete och klarar inte av att stanna hemma trots att man borde för att man tycker synd om kollegorna!

Krya på dig nu!! Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...