lördag 8 februari 2014

KYCKLINGFILÉ MED ÄDELOST, OLIVER OCH GRÖNPEPPARGRÄDDE

Idag har jag jobbat och sen har vi haft mer födelsedagsfirande, men mer om det ev. imorgon för nu är jag trött!!
Lägger ut receptet på vår goda middag idag, fick tips från mamma på recept men fick ändra lite efter vad jag hade hemma. ;) Den blev ganska mild, lite grönpepparsting i såsen, jag kan tänka mig att ädelost man smular kanske kommer fram mer i smak även om denna också smakade. =)

KYCKLINGFILÉ MED ÄDELOST, OLIVER OCH GRÖNPEPPARGRÄDDE (2 p)
2 kycklingfiléer
3 dl grädde
ca 4 msk ädelost på tub (funkar säkert med vanlig ädelost också, kanske blir mer ädelost-smak då!)
1 dl hackade oliver
1 msk grönpeppar grovstött
salt, peppar, paprikapulver

Lägg filéerna i en smord form, salta, peppra och strö över paprikapulver. Skär snitt mitt i filéerna som fickor, på längden. Bred ädelosten och sen oliverna i fickan, lägg över "locket" igen. Blanda grädden med grönpeppar och häll över och runt filéerna. Sätt in i ugnen på 200 grader ca 30 min. Servera med ris och god sallad!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...