lördag 22 december 2018

Jullov!!

I veckan har Tiril varit hemma och varit sjuk, hon fick krupp på måndag morgon. Jag hade ju hemmastudier i måndags sen var hon hos mamma och pappa mån-onsdag men sen saknade vi henne så. ;) Så i torsdags var jag hemma med henne och gick på "jullov".  Vi har inte jullov i ordets rätta betydelse utan hemmastudier med hemtentor m.m. men vi får iallafall vara hemma, och vi får sova ut på morgnarna wohoo! 
Jag fick tillbaka tentan på Hälsojuridik-kursen också, VG, så jääkla skönt att kunna släppa den kursen! 

Började nya kursen, Medicinsk terminologi i tisdags. Känns mer intressant än juridik iallafall! 

Torsdag kväll var jag på glöggkväll hos Theres. Mysigt! 
 Och igår fredag var första dagen på barnens jullov! Vi invigde det med att besöka Technichus och nya LasseMaja-utställningen. Riktigt kul för barnen. 








Igår var vi också på stan en sväng och köpte de allra sista klapparna och presenter till de som fyllt år November-December så nu är vi helt klara. Varit i princip klara sen länge, jag och M tog en runda på Birsta för några veckor sen, jätteskönt att få bort det tidigt. 

Igår kväll blev det "Ensam hemma" med barnen. Vi skulle ha haft julkväll med familjen Fahlén men det blev inställt p.g.a tråkiga omständigheter. Men ska försöka ses imorgon på dagen istället. 

Ikväll blir det lilla julafton med Theres och Samuel och barnen. Och imorgon återstår det sista julfixet och upptrapping till julafton! Nu går det undan! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...