tisdag 11 december 2018

Helgen andra advent.

Ojoj snart är det jul! Skönt att vi köpte färdigt i princip alla klappar förra veckan, det känns jätteskönt. Just nu är det intensivt tentaplugg som gäller för min del, tenta imorgon! Idag har vi haft examinationsseminarium. Ska bli såååå skönt att lägga Hälso och sjukvårdsjuridiken bakom mig, jag är så trött i huvudet nu. Vi får se hur tentan går, kan inte göra mycket mer än jag gjort. 
Nästa vecka börjar nästa kurs, Medicinsk terminologi. Vi har inget jullov men hemmastudier i ca 2 veckor och hemuppgifter att lämna in. 

I fredags var det stora nöjet att försöka laga vår varmvattenberedare. Yay!! Inte. Blir nog ev. att köpa ny. 

I lördags eftermiddag var vi och firade kusin Robin som fyllt 7 år! Han fick en experimentlåda av oss. 


Fullsatt. Barnen fick prova på en annorlunda pinata. 

Förutom det blev det i helgen också (jag pluggade dock också!!) hjälpa Horns tömma sitt hus. Jag har inte skrivit här i bloggen än men de har separerat och flyttat, huset får nya ägare till veckan och de tömmer det sista nu. De är goda vänner och vi umgås ändå tack och lov!

På lördag kväll blev det middag här hos oss och sen spelkväll! Precis vad jag behövde kände jag, velat göra nåt kul länge. Vintern är mööörk trist och deprimerande och så mycket stress och press runt omkring i år. 



Nostalgispel med He-man Masters of the Universe, och Transformers. 



Sen blev det också lite Just Dance, yay! 

Söndagen blev lugn, mer flytthjälp och plugg. Tände såklart andra ljuset också.

Helgen avslutades med en efterlängtad skräckis, jag har länge velat se nya Halloween som kom i år! Den var bra. =)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...