måndag 24 februari 2014

Ellos-rea, veckomatsedel v. 9 och sjukstatus.

 Japp, då var arbetshelgen slut! Imorgon är jag ledig.
Tiril är piggare men har fortfarande slemmig hosta, och ikväll hade hon 38.2 i temp. Hmm, sist hon hade så här långvarig feber var det streptockocker... =(
Men hon verkar ganska pigg ändå. Ja, blir kanske ett samtal till vc.
Själv har jag ont i halsen och fått lite hosta, sitter och kurerar mig med en mugg te just nu.
Efter jobbet idag har jag gått igenom de stora påsarna med kläder som Tiril har att växa i (fått massor efter sina kusiner!! + en del nytt), snart klar med garderobsrensandet för våren, har skor, mössor o dylikt, och ytterkläder kvar. Och leksaker, böcker och filmer, men tror inte det blir så mycket där, en del leksaker kanske. Bytardag 15 Mars! ;)
Imorgon är det ju lön, blir att handla lite och betala räkningarna. Tack och lov får M äntligen pengarna från försäkringskassan också...!
 Sen ska jag också ta mig tid att sy, maskinerna börjar bli dammiga. ;)
 
I lördags jobbade jag ju till 16, hann sen med en liten mini-tupplur medan M lagade maten klart (grillkorv och strips), sen bänkade vi oss snart för lite Mello-mys i soffan! Inga låtar som fastnade denna gång heller tycker jag.
 
Efter mello såg vi komedi, "The Heat", riktigt rolig, blev en del garv!! Melissa McCarthy är bra!
http://www.imdb.com/title/tt2404463/
 
Igår var ju en riktigt varm dag, så familjen hade filmmys i uterummet när jag gick på jobbet (13-20.30). Avis!
 
Innan jag la mig kikade jag in på Ellos reastege, fått SMS och mail om det, lördag söndag 40% mer rabatt på alla röda priser (idag måndag 50%!! ) . Blev några köp:
Till mig
Bikini-BH nu med rabatt 41.40:-
 
Bikinitrosor nu 38.50:-
 
 
Twilljeans 59,40 med rabatt.
 

Och en ny vinterjacka till M, 420 kr nu med rabatt.
Skulle blivit 932 kr men blev nu runt 600 kr med frakt. =)
 
Veckans matsedel skrev jag idag. Har inte så mycket inspiration för tillfället, men blev sugen på att laga bla. piroger i helgen, var sååå längesen sist.
God natt på er!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...