fredag 7 februari 2014

Recept Fiskgratäng med ketchup & fetaost.

Hej på er! Eftersom min blogg numera också länkas via Matbloggstoppen kommer jag lite oftare försöka lägga recepten i ett eget inlägg, för de som hittat hit via Hittarecept.se. Lite enklare ;)
 
Igår åt vi en god och enkel fiskrätt jag brukar göra då och då.
 
FISKGRATÄNG MED KETCHUP & FETAOST
(jag gjorde stort recept då jag ofta tycker att det är snålt med fisk i många fiskrätter och har inte exakta mått då jag höftar, men på ett ungefär . Det räckte också till matlåda;))
800 g vitfisk
4 dl matlagningsgrädde (funkar med vanlig också)
ca 1 dl ketchup
3 msk senap
2 msk dill eller persilja
citronpeppar
salt
peppar
paprikapulver
100 g fetaost
Lägg fiskfiléerna i en smord ugnsform och krydda efter smak med citronpeppar, salt, peppar och paprikapulver.
Blanda grädde, persilja/dill, ketchup och senap. Smula fetaosten över fisken och häll sedan gräddblandningen överst.
Sätt in i ugnen 200 grader 25 min eller till klart. Servera med potatis eller ris. =)
 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...