måndag 13 februari 2012

Huvudvärk och hjärtemys.

Har haft en ledig dag idag, men inte kunnat njuta fullt ut då dagen genomlidits (HELA dagen) med sprängande huvudvärk. Har inte hjälpt vare sig att dricka eller med värktabletter. Har ont i resten av kroppen också, men huvudet är värst.
Och Tiril har surprise surprise blivit snorig igen. Jippi! =(

Men men, grejat på ändå. Röjt undan, städat lite, och sytt lite. Myst med gos-ungarna också, de är så himla fina...
Kiron hade så söt kommentar igår när vi läste bok, det var en flugsvamp i boken och han kommenterade att "Såna ska man inte äta! Men man kan äta karameller". Ja, det höll jag ju med om. "Svamp-karameller"... Ja..det finns ju också, tyckte jag. Rosa och beige, små och goda. Han såg lite förvirrad ut. =) Till slut kom vi fram till att det var kantareller han menade. ;o) Sötis.

Igår såg vi ju förresten på Melodifestivalen deltävling 2. Vad har vi att säga om den då? Kirons favoriter var Ulrik Munter o Mimmi Oh, Tirils var Top Cats (hon diggade och rockade), mammans Ulrik Munter och Timoteij (men Sonja Aldén var också bra), och pappans Timoteij och DiLeva. Ja, enigt men också oenigt.

Ikväll har vi haft Alla Hjärtans-mys! Imorgon kommer vi ju knappt ses. Ska lägga mig direkt när jag kommer från jobbet, och M lär väl inte heller vara uppe länge.
Vi har festat loss på toast med brie och vitlöks-salami, och till brie-osten som blev över åt vi mer salami och kex. Lite geléhjärtan och rött till det gick också ner. =)
 Och som kulturell spisning blev det gårdagens Wallander-film, Vålnaden.
M har lagt sig nu, jag har kikat på Sofias Änglar och grinat...Hade tänkt sy lite ikväll men ska gå och lägga mig nu, och hoppas att jag blir av med denna j-la huvudvärk!!!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...