fredag 26 november 2010

Utmaning!

Trasslet gjorde en liten utmaning till sina bloggläsare igår, och idag känner jag mig manad...=)

"Du ska helt enkelt beskriva dig själv som du var för 1, 5 respektive 10 år sen. (Om du inte minns – skriv som du tror att du var )

Och sedan avsluta med att försöka föreställa dig vart du befinner dig i livet 10 år framåt i tiden."

Mina svar:

För 1 år sen: Jag var gravid i v. 32 och sjukskriven pga. yrsel och svimningsanfall. M hade plockat fram julpyntet, målat om en skänk och fixat Kirons växa-säng och jag hade funderingar på när han var redo att börja sova i den...(=)) Jag hade fått komma iväg till Rut & Karl och piffa till håret så kände mig väl relativt fin iallafall. =) I övrigt hade jag många funderingar på hur det skulle bli med förlossning, om jag skulle få föda vaginalt denna gång, när bebis skulle komma, vilken liten filur det var där inne och hur det skulle bli med två barn...
.

För 5 år sen: Jag och M bodde i vår "favoritlägenhet"(av de lägenheter jag bott i=)) Våra bästa vänner hade samma år fått sitt första barn, lilla Molly, så våra liv hade också förändrats lite då det inte blev lika mycket festande som vanligt...=) Vi hade planer på att själva försöka bli med barn våren 2006 men passade på att njuta av "icke-barn" livet så länge, och hade det jättekul! =) Jag hade börjat jobba natt på Härnögården, och trivdes mycket bra med nattjobb, har aldrig varit nån morgonmänniska. M jobbade på Frasses.

För 10 år sen: Var jag 19 år. Jag och M hade blivit tillsammans samma år, vi hade också gått ur gymnasiet, och flyttat till lilla "källarlägenheten". Där var det meningen att jag skulle bo (det var jag som hyrde den), men M flyttade in ganska omgående. Jag hade sommarjobbat på Lönnebo, Tallen och Koltrasten, och fortsatte nu som timvikarie på Lönnebo, men höll på gå över till "Poolen" som de hade som projekt de åren, vilket innebar att man kunde få hoppa runt på olika boenden lite hur som helst. M var arbetslös och det var ganska magert med pengar. Var så att säga inte så stabilt läge, men trivdes gjorde man nog ändå. Fyllde vår lilla lägenhet med mina "skräck"attiraljer, vår lilla skräckkammare... =)

OM 10 ÅR: Jag hoppas att vår ekonomi är bättre. Tiril är nästan 11 år, och Kiron 13 år...(åh herregud...) Jag hoppas att vi har kvar våra nära vänner och familj. Jag är 39 år!! Stabil, lugn förhoppningsvis trebarnsmamma (?) vi får se...=) Vi bor kvar där vi bor nu, har fått ordning på "projekten" som pågår i huset nu och kanske blivit sugen på att förnya igen..=) Jag hoppas att jag trivs med mitt jobb oavsett om det är samma som nu eller något annat.

Jag skickar vidare utmaningen till de av mina läsare som känner sig sugen...=)

1 kommentar:

Maria sa...

Kul att läsa! :) Vad det händer mycket på 10 år! Jag antar utmaningen! ;)

Kramen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...