måndag 29 mars 2010

Ny vecka nya måsten, söndag med besök och lite annat.

Oj vad gott kaffe jag gjort idag! =)Ja en ny vecka har börjat...idag kommer jag bli en erfarenhet rikare, för ikväll har M årsmöte med samfällighetsföreningen kl. 19, och eftersom han är ordförande ska han väl vara där och förbereda från ca 18, så från dess och obestämbart framåt men säkert minst till 20.30 är jag ensam med 2 barn o pyamas, lelle, läs och kvällsamning...Men det ska väl gå det med! Imorgon ska jag på BVC med Tiril för 2-månaders läkarbesök, och Kiron ska på dagis. Han var ju hemma hela förra veckan. Skönt att vi alla mår bättre, M är fortfarande lite täppt ibland och likaså Tiril, om nätterna.
Nu tycker jag att vi kan få lite sol så asfalten och gräset kan skymtas igen!Kiron ser på morgon-TV....skön stil?!=) Och den trogna vännen tutten hänger med. Han är noga med den på morgnarna, tills man vaknat ordentligt!Så här ligger Tiril just nu i babysittern, man riktigt ser hur hon tittar på sin hand och på leksaken, och koncentrerar sig på att få handen till leksaken och gripa tag, och de gånger hon lyckas slå till eller tom. haka tag en stund blir hon så glad. =)


Blev inga fler födelsedagsbesök igår men jag hade besök på förmiddagen när M var och jobbade, och sen hade vi ändå fullt upp med veckohandling och städ...
Imorgon blir älskling 29 år, vi har ingen present till honom men han får senare. På torsdag har vi varit tillsammans i 10 år, ojojoj...!
Medan vi lagade mat igår var Kiron uppe på sitt rum och lekte, kom ner med denna keps på sig, han fick den av farbror Mats och Hanna när han var runt 7-8 månader(?), nu passar den fint! =) Den har ett huvud där fram och ben på sidorna=) Kiron vile prompt ha den med skärmen bak, som en tuff kille, haha!Bild från besöket på förmiddagen, var Ia och barnen och Camilla med sina barn Frida och Celine som kom på besök, jättekul! Camillas barn hade växt så sen sist jag träffade dem, går långt mellan gångerna, Celine har hunnit fylla 3 och Frida 5!
Tiril trivdes i babysittern med alla barn springande och lekande runt henne, hon låg och smålog mycket och såg sig omkring!=) Robin är så förtjust i "sin Tiril", han längtar efter sin egen som är i mammas mage än...
Kiron, bokfantasten, ville gärna sitta med Ia och Camilla en stund och kika i "Busiga Bebben"...
Klart Ia måste kramas en stund med Tiril!
Jag fick ett "amningsarmband" från Lundmyr of Sweden av Ia, det ska hjälpa en att hålla reda på när man sist ammade och på vilken sida. =)
Oj vi måste fixa pass till hela familjen också, har ju bokat resa till Tallinn i Maj (om vi nu inte avbokar den)! Detta får jag inte glömma så jag skriver det här! =)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...