torsdag 25 februari 2010

BVC-besök, vikt på lillan och foton!

Idag var som sagt BVC här på besök! Pratade lite om amning och hur det går i allmänhet osv. Fick liten bok för Tiril att föra in vikt och längd i osv. Kiron krävde sköterskans uppmärksamhet så mycket han kunde få, helst skulle hon följa med in i lekrummet och leka bara med honom.
Han berättade för henne att "imorgon mofar-krokar(=ostkrokar) o tända ljus!"...haha, fredagsmys!

Vi vägde Tiril, hon väger nu 4420g, och har gått upp 390g sen sista vägningen för 13 dagar sen. Vilket är jättebra, 150g i veckan var önskvärt sa sköterskan. Känns jätteskönt att veta att hon gått upp! Blev lite fotografering idag oxå...jag och min söta son!
Hela familjen samlad, prydligt uppställda! =)Jag och Kiron igen...=)
Blev en för mig iallafall som relativt nyförlöst lång promenad idag, till ICA. "Bara" 8 minusgrader idag! Lillan låg och kikade mesta tiden...

Och Kiron myser i syskonvagnen, han slocknade efter en stund, ej sovit lunchvila tidigare idag...
Imorgon blir det besök hos mina föräldrar, pappa fyller år på lördag!

1 kommentar:

Maria sa...

Fina kort på fina familjen!
Vad skönt att Tiril går upp i vikt som hon ska! Man brukar alltid vara lite orolig över det.

Kram och trevlig helg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...