söndag 14 februari 2010

Alla Hjärtans Dag med besök!

Den här dagen har gått så fort! Vi fick ganska snart besök av min syster, svåger Thomas och systerdöttrarna Moa och Wilma! De var alla nyfikna på lilla nykomlingen. Vi passade ju också på att ge Moa paket, hon fyllde 6 år den 3/2 men då kunde vi inte uppvakta henne...Vi fick en STOR låda med MASSOR av fina flick-kläder av dem, upp till stl. 86, så nu är det ingen fara att Tiril behöver gå med rumpan bar, haha! Tiril fick också en skyddsängel med månadssten som halsband av dem! Så fint!
Blommorna är den vänstra från min mamma o pappa som uppvaktade senare, och orkidén är från M till mig, som jag fick imorse.
Vi passade på att ta en promenad i solen på eftermiddagen, så härligt att det börjar bli varmare ute och man kan få lite solsken på den vinterbleka huden!
Hon är ju bara så söt, kan sitta och titta på henne länge länge, och hon tittar tillbaka, länge länge...
Ikväll kom mina föräldrar med lite middag till oss, köttsoppa, mumma! Och förnödenheter, blöjor till Tiril, och en fin blomma.
Jag har bakat idag, en choklad-sockerkaka på Ms begäran, får väl vara min "Alla hjärtans dag"- present till honom då! Han garnerade den själv med citronglasyr och sockerhjärtan...=)
Mamma sjunger "Mormors lilla kråka" för Kiron...=)
Morföräldrarna beundrar sitt nyaste barnbarn...=)

Godnatt nu, oj jag har varit vaken längre än vanligt idag...brukar lägga mig runt 21 nuförtiden...

1 kommentar:

Jennie sa...

Hejsan!
Googlade skyddsänglar med månadssten och då kom din bloggisda upp =) Tänkte bara höra var smycket är köpt någonstans?

Mvh Jennie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...