torsdag 1 juni 2017

Yihaa!

Hello!!! Wooohooo vad skönt det känns, jag har gjort klart alla uppgifterna! Har bara utvärderingen av kursen och omtest av hälsoprofilen kvar (för att se om min hälsa och kondition förbättrats under denna kurs ;)) och dem kan jag lämna in nästa vecka. SÅ JÄKLA GLAD! Kändes ett tag som om jag inte skulle hinna men jag har fasen knegat jättehårt och fått jättefina omdömen på alla moment hittills, hoppas att slutbetyget blir lika bra. =) Har verkligen varit en jätteintressant kurs och jag har lärt mig nya tankesätt om mig själv och metoder att motivera och komma fram till mål för min hälsa och även lagt till med lite bättre vanor i mitt hälsokontrakt.
Jag började kursen vid rätt tillfälle med mitt dåliga mående som varit i vinter mest psykiskt så jag var verkligen motiverad att lägga in några förändringar. Kursen handlade om hälsan på alla plan och inte bara fysisk hälsa utan om att må bra fysiskt, psykiskt, socialt och andligt och om att uppleva välbefinnande, och även hur man kan lära andra en hälsosam livsstil och att uppnå sina hälsomål. Både mycket fakta och eget reflekterande.
 Det jag har på kontrakt är att jag ska lägga in mer styrketräning (vilket jag gjort), lägga mig i bättre tid åtminstone 2 dagar i veckan (mina nattveckor gills inte) och det har jag lyckats göra för det mesta, och sen var det tredje målet att jag ska stressa mindre och prioritera bättre, och inte ha ångest över det jag inte hunnit under dagen utan tänka positivt om det jag har gjort istället. Det målet är det jag måste fortsätta jobba mest med, tankar och affirmationer. Jag hoppas att jag kan fortsätta med alla "nya" vanor. Ja, jag är stolt över mig själv, bra jobbat Hanna!
Yihaa, fira imorgon med lite bubbel känner jag! =D
 
Idag har det varit riktigt kallt ute! Jag har ju tack vare det sovit ganska skönt men inte känns det som första juni med 8 plusgrader inte.
Denna sötnos satt och kikade på mig när jag gick hem imorse.

Nu kanske man äntligen kan börja vara lite social om vardagarna igen och umgås med familjen på ett annat sätt, inte instängd i ett rum medan de myser på själva. Jag har ju försökt ha familjetid på mina lediga helger ändå men stor del har i alla fall ägnats åt att plugga .
Kiron fick en Fidget Spinner idag, beställde på nätet och det tog bara 2 dagar. ;)

 
Hehe ikväll påbörjades spontan ommöblering i Tirils rum. Vi har tänkt ändra om ett tag, byta ut några av de gamla möblerna, hon behöver t.ex. mer förvaring för kläder och böcker och lite annat. Fick en glashylla av Fahléns som vi tror hon ska få ha på sitt rum, och så har vi köpt en byrå/skåp av Horns. Vi får se vad som kommer stuvas om, hon kanske får ha två byråer så länge men i alla fall så har vi bytt plats på sängen m.m. tills vidare.. Fortsättning följer! Hon är helnöjd redan!
Mot ledig helg! 9 pass kvar till semester!

1 kommentar:

solokatt76 sa...

Grattis Grattis till din avklarade kurs och vägen mot ett " nytt" liv.🥂 Själv är jag i en dålig spiral åt andra hållet då jag varit sämre med både träning och diet samt jobbat mkt men jag hoppas kunna vända den trenden snart igen. Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...