torsdag 8 juni 2017

Sen veckomatsedel och Tacogratäng med pastabotten!

Hej! Har ju liksom inte varit en vanlig vecka detta så därför har jag inte hunnit med att skriva nån riktig matsedel förrän nu, fast vi hade några rätter inplanerade redan. Någon rätt flyttade/strök vi från förra veckan, eftersom Horns fixade maten i fredags och vi åt hos mina föräldrar lördag.  Kom hem från stugan till mitt kvällsjobb på måndag. Here goes! 


MÅN: Fryslasagne (jag kvällsjobb)
TIS: Nationaldag grillad fläskfilé krossad vitlökspotatis
ONS:; Tacogratäng med pastabotten (recept nedan) barnen åt hos kompis
TOR: Rester, tacogratäng (ska iväg)
FRE: Lax, potatis, fuskhollandaisesås (jag kvällsjobb)
LÖR: Chorizo/grillkorv och strips
SÖN: Ms pannkakor (jag kvällsjobb)


Här kommer receptet på Tacogratängen på pastabotten, den var jättegod tyckte även barnen som smakade lite när de kom hem från kompisen. Originalreceptet hittade jag här, men vi uteslöt ananasen, gillar inte konserverad. ;) 

Tacogratäng på pastabotten
600 g köttfärs
1 påse tacokrydda
1 paprika
1/2 purjolök
pasta
Sås
2 dl crème fraiche
1 dl philadelphia
1/2 dl tacosås
1. Sätt ugnen på 200 grader. Koka pastan enligt anvisningar på paketet. Hacka paprika i små bitar, strimla purjolök. 
Stek köttfärsen tills den är genomstekt. Strö över tacokryddan och tillsätt lite vatten. Låt vattnet koka bort.  Lägg i grönsakerna och rör om. 
 Blanda såsen.  Lägg pastan i ugnssäker form och lägg tacoröran ovanpå. 
 Bred ut såsen jämnt fördelat på tacoröran. Låt stå i ugn ca 10-15 minuter

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...