onsdag 30 december 2015

Årets bal på Sankt Petri Logen och lite shopping!

I förrgår var vi på årets Tjugoåttondagsbal på Sankt Petri Logen, även detta år som gäster till Mark och Christina. =) 
Såg ett tag ut som om det inte skulle bli av då barnvakten blev sjuk, men tack och lov för farmor som kunde ställa upp trots kort varsel! 
Vi träffades liten stund innan hos W´s.  


Underbara Ia hjälpte mig än en gång med hår och smink, guld värt!! 
Jag invigde mina nya julklappsörhängen...=) 




Vill inte lägga ut en massa främmande människor, men vi satt vid ett mycket glatt och roligt bord och fick sitta tillsammans också! En jättetrevlig kväll! 
Till förrätt fick vi "Gravad kammussla med citronemulsion, hummersoppa med smak av rostad nypon". 
Till huvudrätt "Grillad slaktarstek och sotad silverlök, späda grönsaker, märgsky och potatistortilla med soltorkade tomater och parmesanost". 
Och till sist kaffe och chokladbit. =) Mycket gott! 
Sen blev det också dans till Kramfors storband och senare disco. Tjohoo! 
Enda smolket var att vi fick promenera hem i 14-gradig kyla då det bara fanns en taxi i bruk på måndag natt och vi inte orkade vänta. ;) 
 Tidigare på måndagen då jag jobbat klart var vi på julgransplundring på samma ställe, med långdans och tomtebesök! 

I söndags på mina lediga timmar (delad tur) var vi ner på Birsta en snabbis för att söka klänning till mig, köpte den klänning jag hade på balen (inte på rea dock) och även halsbandet.
 Blev också lite köp på mellandagsrean både då och idag! Den svarta klänningen nedan ska jag ha imorgon nyårsafton, från Kapp Ahl. Guldbältet ska jag ha till, köpte på Vera.nu idag. Jag köpte även den gröngrå klänningen där idag. 

Mattias köpte på Kapp Ahl Boba Fett T-shirten, sen en skjorta (ej rea) och slips för morgondagen, idag på stan. 
Och barnen fick varsin nyårströja från Åhléns rea+ ett par mjukisar till Kiron. =) 

Nu ska vi se nästa Hobbit-film, "Smaugs ödemark". Nyårsfilmerna! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...