måndag 14 januari 2013

Ledig eller icke ledig, shopping och läkarbesök.


Ja, dagen blev inte riktigt som jag tänkt mig men bra ändå. Jag for ner på skolan, men det visade sig att vår kurs inte alls börjar idag utan nästa vecka då de som läser del 1 (som jag redan läst för några år sen) är klara. Hade blivit nåt felutskick, ändå har jag ringt dem flera gånger och frågat om tider och diverse... De kommer heller inte skicka ut nåt mer papper om starten nästa vecka. Himla tur jag gick idag då, hur skulle jag annars fått reda på det, visste inte ens vad läraren hette innan idag? Jaja vilket strul. Lediga dagen som inte var ledig blev mer ledig ändå då. ;)
Jag tog ju bussen (20 minus ute, hurv!!!) ner ca. 30 min före vi skulle börja, så jag hann en mini-runda på 2 affärer. 
På Vera.nu hittade jag mycket jag vill ha!!! Men med begränsad budget blev det bara denna trikåcardigan på rea. I like! 
 Promenerade iallafall hem igen, fruset men ganska skönt med rask promenad (bara uppför i princip) ;o)

M har också varit på äventyr idag. Han var hos sin operationsläkare för koll. Det visar sig (han har ju gjort ny röntgen) att han har en menisk-del som flyttar sig runt i knät, det är därför han fortsatt ha ont. De sista veckorna tycker han dock det har börjat kännas bättre, han försöker träna knät mer också, så de hoppas att  delen ska ha lagt sig till rätta nånstans och inte orsakar besvär. Men OM  den flyttar sig och han fortsätter ha ont så blir det förmodligen operation igen. Låter ju lovande?...=(  Han är iallafall fortsatt sjukskriven 50% månaden ut så får vi se sen. 

Familjen var ju lediga utan mig i helgen...Fått se på kort lite vad de haft för sig. De är iallafall riktigt mamma-kära när man jobbat hela helgen, gosungar. 
 

Nej nu blir det fylla MP3-spelaren med ny ljudbok då den gamla är slut, (lyssnar på Sagan om Isfolket just nu, tröttnar aldrig på den) så man har nåt att lyssna på under jobb-promenaden imorgon. Sen sova! Imorgon kvällsjobb! Pöss! 

1 kommentar:

Anonym sa...

vilken usel info på utbildningen, vill de inte ha några deltagande kan man undra:-O??

tur att du iaf kunde shoppa lite o få motion också då, så det inte var helt bortkastat..

usch stackars M om han behöver opereras igen!!! så typiskt att det inte bara kan va bra lixom.

funderar lite kring tygerna, inget som helt bara klickade direkt..får fundera en stund, antar att det ändå dröjer med mössan till Noah=)

kram på er!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...