onsdag 2 januari 2013

Enkät om mitt 2012!

Hej på er! =) Sitter och ser på "Bag of Bones" på 3:an, ska äta ost och kex. Har haft en fin dag, släppte alla måsten här hemma och åkte på badhuset istället. Barnen överlyckliga, och vi hade det jättehärligt, även Tiril var som en fisk i vattnet denna gång. =) Vi är rätt trötta nu, man blir ju det av badhusbesök.
Storhandlade efteråt på ICA, och provade för första gången att lämna barnen i "Minihuset", ett lekrum med personal där barnen kan vara medan man handlar. En hit! De ville inte gå därifrån sen, haha!
Dagens middag blev tonfisksallad, så gott efter all tung mat i jul och nyår.
 
Några bilder från 2012s sista dagar och 2013s första, inga från badhuset tyvärr, hade inte kameran med.
 
Nu dax för den årliga enkäten som jag alltid gör! =) Imorgon får vi se om jag lyckats få ihop årsbloggen för 2012, även den enligt tradtion juh ;) .
 
1. Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Oja, inte varje dag man gifter sig!



2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hade inga, som vanligt!


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar 2012?
Ja fast inga förstagångsföräldrar, nya små syskon föddes lite här och där.


4. Dog någon som stod dig nära?
Nej tack gode gud för det.

5. Vilka länder besökte du?
Finland


6. Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Stressfri tid kanske. Förmåga att varva ner och bara vara i nuet.

7. Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
14 Juli 2012 för alltid inetsat.


8. Din största framgång 2012?
Framgång, ja det är väl ett steg framåt att lagstadga sin kärlek och familj.

9. Största misstaget?
Stressa så mycket, inte ta vara på varje ögonblick.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
En del sjukor men inget allvarligt.

11. Bästa köpet?
Våra vigselringar? Älskar dem, än idag hajar jag till när jag ser min och tänker "Åh den är så fin!!"  

12. Sämsta köpet?
Vet inte, säkert nån leksak eller klädesplagg som gått sönder ganska snart.

13. Vad spenderade du mest pengar på?
Vårt bröllop!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012?
Sara Varga- Mitt hjärta tillhör dig, Marie Fredriksson-Där du andas, Panetoz-Dansa Pausa, Loreen-Euphoria, Danny-Amazing, Psy-Gangnam Style =)

15. Var du gladare eller ledsnare 2012 jämfört med tidigare?
Väldigt lyckligt år!!!

16. Vad önskar du att du gjort mer? 
Som sagt levt mer i nuet. HAR levt i nuet och försökt insupa allt också, men många andra gånger har det varit så mycket stress och press och ofta inifrån mig själv.  

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat, grubblat.


18. Vilken var den bästa boken du läste?
Olycksfågeln-Camilla Läckberg, Du gamla du fria-Liza Marklund, Midvinterblod-Mons Kallentoft och Sommardöden-Mons Kallentoft.

19. Bästa biofilmen?
Twilight Breaking Dawn 2.

20. Favoritprogram på TV?
Supernatural, Desperate Housewives, True Blood, Game of Thrones, Vampire Diaries, Criminal Minds


21. Bästa stället du var på/i?
Hmmm... Södra Berget med kärleken var härligt. Om inte bröllopet räknas som plats, Säbrå Kyrka och Klockargården. ;)


22. Största musikaliska upptäckten?
Loreen? =) Stiftelsen.


23. Vilka hårfärger har du haft under årets gång?
Vanliga, blont och rött.


25. Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Firade med familjen, släkt och vänner.

26. Hur tillbringade du julen?
Med släkten! =)

27. Hur tillbringade du midsommar?
I mina föräldrars stuga, middag med dem och traditionellt firande på Valasjö camping.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2012?
Randigt. Koftor, jeans, tunikor, klänningar. Bekvämt.

29. Vad fick dig att må bra?
Min underbara familj, min kärlek, små stunder för mig själv, att utmana mig själv mer och bekräfta att jag kan.

30. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Nej, kanske stabilare ekonomi men har varit ett toppen-år!

31. Vem saknade du?
Mina vänner, saknaden har varit så stor ibland, önskar att tiden och orken räckte till att ses oftare än vi gör.

32. Den/de bästa nya personen/personer du träffade? 
Våra grannar, supertrevliga! Sen fler grannar som flyttat in, området blir bara trevligare och trevligare! =)

33. Högsta önskan just nu?
Stabil ekonomi, att vi i vår familj och vår släkt får vara friska och omgivna av kärlek.


Kopiera gärna och svara ni med! =)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...