söndag 9 maj 2010

Magont och grin, Me too och egna viljor...

Åh hujedamej vilken kväll det blev igårkväll.

Vi myste på som vanligt med TV, Criminal Minds efter en god middag och Kiron hade lagt sig. Jag o skruttan la oss kring 21.15, hon var väldigt pigg, sovit mycket på dagen...Ammade som vanligt och la mig...15 min senare fick jag börja om, trösta, amma, buffa...och 20 min senare igen...Och sådär höll det på till 23.20 typ, då var hon tok-ilsk och det var bara att bära bära och vyssja vyssja... Jag hoppas verkligen det "bara" var att hon hade magont, verkar nästan som så för hon ville inte lugna sig. Till slut slocknade hon (igen, slocknade flera gånger men vaknade så snart man la ner henne) och vi fick lägga ner henne mellan oss, vid 00.30. Trötta slocknade vi allihop. Sedan har vi sovit ganska bra som tur är, men det känns att man somnade senare än vanligt. Blä. M var snäll och gav mig lite sovmorgon... Tiril har söt Me Too-klänning idag, Me Too är ett av mina favvo barnklädesmärken, de är så färgglada och härliga! Danskarna är bra på barnkläder...=)
Och det är så bra att de finns att köpa nästan överallt på nätet, bla. här, jag skulle vilja ha den turkosa sweatshirtjackan till Kiron...
Kiron provade en annorlunda hattmodell igår kväll, är en mjukisbok från Goboken...
Förresten, hans nya favorit-uttryck är "Vill inte!" Haha nån som känner igen sig? Jaja, egen vilja har han verkligen...
Jag har suttit fast här och läst bloggar, liten ligger och gymmar och M och Kiron är ute och krattar gården. Nu ska jag slita mig, här kan man ju inte sitta som en tråk.

1 kommentar:

Maria sa...

Usch för onda magar...Gabriel hade ju 3 månaders kolik...skrek från 18-00 varje kväll...var bara att lägga han vid tutten och gå runt runt runt...så jag vet hur jobbigt det är med ledsna små barn med onda magar... =(
Hoppas det går bättre ikväll så ni får sova!

Jätte söt tunika, en sida jag missat faktist..ska gå in och kolla där!

Gabriels uttryck han säger väldigt ofta är "låt bli mig!" hehe...han stora systrar tycker han är så söt och kan inte låta bli att klämma lite på honom då och då...men det gillas inte så skarpt av herrn...bara mamma som får klämma och gosa med gossen! =)

Kramen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...