fredag 21 juli 2017

Semestertripp med vänner del 3: Fönebo!

På måndagen dag 3 åkte vi efter frukost norrut igen. Landade på Fönebo camping/Dellendröm för två nätter! Campingen har sålts sen förra året och den nya ägaren har ett större område runt omkring, och som han satsar och bygger!
Vi hade bokat två vanliga fyrbäddarsstugor, de vi haft de tidigare gångerna, men vi blev uppringda för någon vecka sen om att de ville flytta på oss då de råkat dubbelboka, till en stor stuga med 8 bäddar. Mycket mer bekvämligheter men till samma pris eftersom de dubbelbokat. Tur för oss!
För vilken "stuga"! Ojoj!

Fullt utrustat kök. fint badrum t.om. med tvättmaskin, två sovrum (ett med våningssängar och ett med dubbelsäng) och stor bäddsoffa.

Utsikt mot Fönebostranden.

Det blev spaghetti och köttfärssås till middag, måste ju passa på att använda köket. ;)

Barnen hann leka lite nere på lekparken innan de landade i soffan och såg TV/film. De kompar så himla bra ihop!

Vi satt ute tills det blev för kallt och myggigt...haha vilka kontraster på klädsel va?! =D

Vi satt sen inne och lyssnade på musik, åt räkor och spelade spel hela kvällen, jättemysigt!

Under natten blev Wilma dålig så tisdagen blev lugnare än tänkt. Vädret var inte heller tipptopp, inte så mycket badväder som tidigare gånger. Vackert är det där iallafall!

Theres var hemma med Wilma medan vi andra for och kikade på Movikens masugn.

Tiril var den enda som var sugen på att bada! =D Så synd att det inte blev värme, är ju helt underbart att bara ligga på stranden där. Men men!

Till kvällen hade restaurangen trubadurkväll med tacobuffé. Vi var ner och åt (alla utom Wilma) och lyssnade då under tiden men gick sen tillbaka till stugan och Wilma istället, missade inte direkt nåt. Satt återigen ute så länge solen var framme och sen gick vi in och spelade spel och musik igen. Somnade sen till en film, trött blir man, haha!

Dagen efter var det dags att checka ut och åka hemåt. En jättemysig och trevlig semestertripp har vi haft, otur med väder och sjukdom men tur med sällskap och boende, hoppas på repris! =)
Här är Theres inlägg om Fönebo, och HÄR och HÄR är våra tidigare campingturer dit.