onsdag 20 januari 2016

Lugna lata dagar och veckomatsedel v. 3

Hej! 
Varit så trött de senaste dagarna, dålig sömn och förkylning osv...tjat tjat tjat om samma sak. Men, inatt fick jag sova över 7 timmar i sträck, försov mig t.o.m. men hann ändå i någorlunda tid med K till skolan. Behövde iallafall den sömnen! 

Har hunnit lata  mig en del ;) , men igår bakade jag och barnen Engelska miniscones till mellis, lika som vi gjorde tidigare för de var så lagom munsbitar, recept skrev jag här
Och så har jag pysslat litegrann, hade sparat på några packband, såna man får runt paket. =) Gör så lite då och då, när man ska till att slänga nåt kan jag fundera om det går att göra något av det istället. ;)  Tänkte testa dessa till jul men som vanligt finns inte alltid tiden. 
Jag gillar ju att pillra och pyssla så provade att vika/fläta en "näverstjärna"...Idén har jag hittat på nätet.  I denna blogg dock med pappersstjärnor men här ser ni hur. 

Hehe gumsan leker mycket i hemvrån på förskolan nu....här en liten gammtant! "Tanthår!" som hon själv sa. =D

Veckans matsedel ser ut såhär, mycket potatis denna vecka men det är ju gott:
MÅN: Fryslasagne (H kvällsjobb)
TIS: Ugnsstek, steksås och potatis (åt aldrig stek i helgen)
ONS: Köttbullar, potatis och brunsås
TORS: Bondomelett med potatis och korv 
FRE: Ms pannkakor (H kvällsjobb)
LÖR: Lax, potatis och falsk hollandaisesås
SÖN: Pytt i panna och ägg (H kvällsjobb) 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...