tisdag 5 januari 2016

Äggtoddy och ljuslykta!

I jul har vi druckit Äggtoddy flera gånger, en ny favorit som vi kommer fortsätta med! Nu är ju julen slut men jag tänkte jag skulle dela receptet vi använt, för vår egen skull till nästa jul också. ;)
 BENGT FRITHIOFFSONS ÄGGTODDY MED ROM (1 mugg, bara att anpassa efter antal p)
1 äggula
2 msk florsocker (alt. strösocker)
4 cl mörk rom
Kokhett vatten
Mixa äggula och florsocker pösigt. Häll i mugg/kopp (eller mixa direkt i mugg). Häll över rom och fyll upp med kokhett vatten efter smak, rör om och drick! 


Innan jul sprayade jag denna ljuslykta jag haft sen jag var liten, den fick bli lite uppiffad till nutid med guldfärg! 
Idag ska vi äta middag med familjen Fahlén, äntligen fick vi till en tid att ses! 
Ska fixa mig nu. 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...