söndag 8 mars 2009

Vill bli peppad

Mattias fick sällskap vid middagen igår, Räserkissen vill alltid sitta på egen stol bredvid oss.

Jag klev upp med Kiron imorse, vi har återigen haft morgonmys och pratat om "bovvovvr" (vovvar)... =)
Nu sussar Kiron ute i vagnen och jag sörplar kaffe och äter lite kanelbulle....

Ska se om jag hinner lägga ut några Tradera-auktioner, blir troligen lite tyger (that´s right, jag köper inte bara tyger!) och ev. nåt lite annat.

Ska även försöka hinna träna, jag skriver det här så ni vet om det och jag får större press på mig att verkligen genomföra det. Har flera träningsDVD:er här hemma som jag använde flitigt före Kiron kom till, pilates och yoga i flera olika varianter, aerobic, aerolates, core...Men nu har de bara samlat damm i hyllan. Fick härom veckan köpa två nya DVD:er för att känna mig lite peppad. Det blev Boxaerobics och Yoga med boll...Nu får ni hjälpa mig komma igång och använda dem!!! Pepping, tack! =)

Kan tycka att det ska vara lättare att träna om man inte ens behöver gå ut från hemmet för att göra det, men nä. Hoppas på att bara jag kommer igång så blir det bättre, vet ju hur skönt det är när man verkligen har tränat! Åh, vad skönt med träningsvärk, älskar träningsvärk för då vet man att man gjort nåt.

Nu ska jag bara svälja ner det sista av kanelbullen...haha, man får ju inte bli för nyttig.

1 kommentar:

Maria sa...

Hej!
Vad duktig du är som ska träna! Se till att göra det nu oxå!! ;-) Jag känner att jag med vill komma igång med min träning...känner mig som en soffpotatis! Fläsket hänger både här och där! Haha! Min svärmor sa att hon gärna börjar simma med mig igen....så jag ska kolla upp simkort, får se om jag har råd nu till månadsskiftet!! Men jag skulle vilja göra nåt annat med...men man kanske blir sporrad om man är och simmar 2-3 ggr i veckan och ser till att prommenera de andra dagarna kanske! Hehe...behöver oxå peppning! Märks det!?
Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...