fredag 6 mars 2009

Vad gör jag denna fredag? Recept oxå! Kycklingrullader med skumsås

Jag gjorde köttsoppa igår, nyss mumsat i mig det till lunch.
Blev ingen BECK-film igår, såg Criminal Minds istället.

M fick sovmorgon idag, jag klev upp med Kiron, åt frukost och såg Medium från igår. Sen har vi busat på lite Kiron och jag, pratat om vovvar (bovve!) och dylikt. Haft huvudvärk hela morgonen men känns bättre nu, knaprat lite alvedon.

Nu sover Kiron, jag har fastnat här, läser bloggar och så. Ska klippa till lite tyger, sytt upp allt som varit förklippt nu. Titta vilka fina trikåtyger jag fått i Tradera-paket denna vecka!!
Sedan idag blir det troligen en sväng på stan, inhandla lite smått o gott.
Till middag idag ska jag prova ett nytt recept, prova ni med!!!:

KYCKLINGSVAMPRULADER MED SKUMSÅS
150 hackade champinjoner
70g tärnad bacon
1/2 hackad gul lök
1 msk matfett
600g tunnskivad kycklingfilé (12-16 skivor)
salt peppar
2 morötter i bitar
3 dl vatten
2 msk kycklingfond
1/2 dl créme fraiche
1 dl grädde
1. Fräs svamp, bacon och lök i matfett tills vätskan kokat in och baconet börjar bli knaprigt.
2. Fördela fyllningen på kycklingskivorna, rulla ihop och fäst med tandpetare, salta och peppra. Bryn runtom i matfett. Låt morötterna fräsa med.
3. Späd med vatten och fond, låt småputtra under lock 15 min. Ta upp rulladerna, tillsätt créme fraiche och grädde.
4. Koka upp och mixa sås slät med stavmixer. Smaka av med salt och peppar. Servera till rulladerna och rostad potatis.

Till det lite rödvin!! =)
Sedan ikväll blir det troligen BECK!!!!

Nu berättar M som precis pratat med sin far, att han och Carina kommer och hälsar på snart, och även Mats (Ms lillebror) och hans tjej svänger förbi ikväll. Så vi får se om det blir nån tur på stan!!!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...