onsdag 29 oktober 2008

Så var man gräsänka då!

Jag och Kiron är ensamma i två nätter eftersom Mattias åkt på kurs genom facket, och kommer hem på fredag...vi får ser hur detta går, är inte vana att vara utan varann...=)
Imorse var Ia snäll och skjutsade mig och Kiron till BVC, dax för den 3:e vaccinationen!!!! Det gick bra, Kiron var jätteduktig, grinade bara en liten stund...sen var han helt slut stackarn, jättetrött när vi var och handlade. Hann knappt få i honom lunch innan han däckade.

Sen han somnat kom mina föräldrar på besök, var meningen att vi skulle träffa föräldragruppen idag men då skippade vi det, och eftersom Kiron ändå sov. Mamma hjälpte mig att klippa ut lite mönster, har ju fått dille på att sy nu, är så kul!!! Har sytt tre par byxor till Kiron hittills, gardiner, överkast och lite annat, men kläderna är roligast! Speciellt kul är det att söka efter "nya" fina tyger, på Erikshjälpen gör man många fynd!
Mamma väckte Kiron till slut, de ville ju träffa honom.

På Måndag ska pappa operera knät, och efter det har han körförbud i 1 månad, hur nu det ska gå, han som far runt nästan hela dagarna. Därför passar de väl på nu medan han kan köra.

När de åkt slängde vi i oss lite middag, smaskens med korv och makaroner tycker Kiron, sen gick vi och badade/duschade. Medan jag fixade i ordning efter det så hann Kiron med att välta ett stort glas med vatten som jag har vid sängen...blött över halva golvet!!! Mamma blev inte glad! Jaja, inte mycket att göra när man har en 1 åring som vill undersöka allt!

Nu ska vi mysa lite framför TVn och ta det lugnt, får hoppas på det bästa inför natten och att Kiron inte får feber av sprutorna. Saknar så klart Mattias men det är nog nyttigt att vara ifrån varann ibland!!!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...