tisdag 27 januari 2015

Sömnlös natt, sladdande lastbilar och lite shopping.

Urk vilken hemsk natt det blev!! Tiril var vaken väääldigt mycket och jag och Mattias med. Stackars lilla sjuka skrutta. Så när klockan ringde 7 var man mör...
Tiril sov då så vi tänkte låta henne sova och vara hemma med mig, fast tanken från början var att jag skulle följa med eftersom det kändes viktigt för Kiron. Men så vaknade hon och ville absolut inte sova mer, funderar på om hon har öronont eller så fast hon säger att hon inte har. Verkar ha nåt obehag iallafall, kanske samma som jag hade, att hon inte får luft när hon ligger ner. 
Iallafall, vi packade in oss alla i bilen och for mot Sundsvalls sjukhus. 

På väg ner, på E4an i Timrå, så får den stora lastbilen med släp precis framför oss plötsligt sladd och kör in i mitträcket, vobblar hit och dit över vägen och sedan djupt ner i snötäckt dike!! FYYY vad otäckt!! Som tur var gick det bra för föraren! 
Jag trodde vi skulle köra in i honom eller hans släp toucha till oss, adrenalinet bara sprutade där ett tag. Huuuva. 
Vi ringde 112, var fler bilar som stannat så efter att vi lämnat info till räddningstjänsten och så kunde vi åka vidare så vi hann till den bokade tiden.  

Det var fort avklarat och efteråt var vi hungriga så vi for på IKEA och åt brunch. =) 

Sen blev det en snabbis genom varuhuset, köpte lite småprylar. 

Blev en snabbis in på Gina Tricot och Rusta också. Kom hem med ett par jeans från Gina´s rea, några plädar och fällar, garner, ljuslykta och lite pysselprylar. 

Jeansen från Gina, "Tuva". =) Skulle egentligen haft en storlek mindre tror jag men det fanns inte och för 99 kr så kan jag nöja mig. 
Nu blir det sängen för två uttröttade föräldrar, håll tummarna för sömn inatt! 

1 kommentar:

Cattis sa...

Usch vad otäckt med lastbilen! Tur att det gick bra för er!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...