onsdag 28 januari 2015

Lågt med energi, och armstickat igen!

Hellu! 
Idag var jag hemma med Tiril fram till 16-tiden då M kom och bytte av mig så jag kunde gå på kvällsjobb. Jag hade egentligen APT idag, obligatoriskt men i valet mellan att M måste vabba för det eller att jag missar ett obligatoriskt möte men inte vabbar i ordets egentliga mening så blev det det senare. 
Pulkatur till skolan vid lämning av storebror. ;) 

Jag har lågt med energi idag, tror sömnbristen från igår hänger kvar fast vi sov bättre inatt. Eller så är det bara en allmän svacka. 
Katten är ganska less på vintern tror jag, springer ut i 5-minuters pass och ligger resten av tiden och sover här och där, mest i trappen där värmen från luftvärmepumpen är som mest. ;) 

Jag har saker att sy till Tirils födelsedag nästa helg, men det är lite svårt med henne hemma just i kommande moment. Dock pysselsugen så jag roade mig med lite armstickning. Var nästan ett år sen förra scarfen jag gjorde. 

 Tadaa! 




Jag önskar jag kunde få lite mer ork att göra lite vårigt hemma. Vet lite hur jag vill ha det men har inte ork just nu. Blä. Men jaja så småningom får jag väl ett ryck. Och än ligger ju snön tjock. Imorgon skulle det tydligen bli än värre, klass 1-varning. 
Jobbat kväll och nu blir det krypa i säng och läsa några rader för att varva ner, den stora svårigheten efter kvällsjobb. Imorgon jobbar jag delat! Känns inge vidare mitt i veckan. 
Godnatt! 

1 kommentar:

solokatt76 sa...

Trist att ni fortsätter att ha så mycket sjukt... Hoppas det blir bättre snart! Fin halsduk! Ibland önskar jag att jag var lite mera pysslig...
kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...