söndag 19 december 2010

Smartson Testpilot: Smaksatt jordgubbsgrädde blir Jordgubbsparfait!

Igår fick ni inget inlägg, men idag blir det två!
Nu är jordgubbsgrädden testad!! Jag slog till på parfait-receptet som fanns på förpackningen...bara en liten ändring, jag hällde i lite citronsaft istället för rivet limeskal (man tager vad man haver).

Det gick till som såhär:

Vispade 3 äggulor och 1/2 dl florsocker fluffigt.


Vispade sen jordgubbsgrädden. Sen blandade jag äggsmeten med jordgubbsgrädden, och hällde också i några droppar citronsaft. Ställde sen in den oglamourösa formen med fluffet i frysen. 4-5 timmar senare tog jag ut den, fick stå i kylskåp ca. 30 min, sen avnjöts den av mig, M och Ia o Daniel (jag barnen fick smaka de med). Jättegott, smakade som glass! Jag ska idag testa chokladgrädden till kladdkaka, det verkar så gott! Funderade på att prova den i chokladkolan, men det känns liksom lite som tårta på tårta...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...