torsdag 30 december 2010

Foton från våra nyårsaftnar 2001-2009! Och gratiskod för hyrfilm. =)

Jag har som sagt tagit ett dyk i nostalgi igen, och kikat på gamla foton...Tänkte det kunde vara kul åtminstonde för dem som var med att se bilder från våra tidigare nyårsaftnar, blev åren 2001-2009, har inte orkat rotat tidigare än så eller så har det inte funnits några bilder. Hade en suddig bild från 1997 men det gick knappt att se vad det föreställde efter in-scanning!
Här kommer:

2001
Vi firade hos vår vän Niclas (G), i hans föräldrars hus, det var jag, Mattias, Daniel, Ia och G! Åt god mat, spelade spel och hade skitkul, det var en av mina roligaste nyårsfiranden!En krusad rödhårig jag finns oxå med på denna bild, haha!


2002
En skitnödig Ia! Nä, vi leker lekar, hon försöker få ner ett gummiband från näsan till halsen utan att använda händerna, haha skitrolig lek!!!
Mattias och Mats var samma dag hemkomna från USA, där de hälsat på sin storebror Micke och hans tjej, firat jul där. Vi firade med ett stort gäng andra vänner, de hade hyrt lokal på KA5, fixat mat osv.
Ännu ett minnesvärt nyårsfirande!
Ia tävlade mot Mats i gummibandsleken....Mattias kollar på. =)
Suddig bild på mig och älsklingen, blev så i scannern...
Och Daniel och Ia!

2003


Jag och Mattias firade själva, i vår lilla "källar-lägenhet", åt hummer, och kyckling i dragonsås. Mysigt!
2004Firade med Ia, Daniel, Daniels lillasyster Johanna, kompisen Helena, G och hans dåvarande tjej Annelie. Vi var i Ia och Daniel blivande hus (Ias mamma bodde där då), och Ia hade lilla Molly i magen, var i 4:e månaden!Daniel och jag äter och dricker gott!
Vi drog vidare till vår lägenhet senare, här Johanna, jag och Ia. =)

2005
Jag och Mattias firade själva, åt och myste, här ser vi på raketerna under tolvslaget, från vår balkong!


2006

Jag jobbade nyårsnatten så det blev väldigt lugnt, hehe. Åt lite gott innan jag började vid 21, sen hade vi lite alkoholfri skumpa på jobbet oxå. =)
Här är vår gran, vi bor fortfarande i lägenheten, och våra två söta katter syns också med sina lykt-ögon! =) (Räser är under granen...)

2007
Kiron är strax över 2 månader =). Vi firar hos mina föräldrar, lilla krabaten gör idoga försök att hålla sig vaken till tolvslaget men misslyckas, haha! =) Han var en väldigt kvällspigg bebbe...


2008 har jag inga bilder från, för de råkade Ia radera...=) Men vi firade här hemma i huset, hade Marianne på besök, vi spelade en massa spel och var vaken alldeles för sent...=)
2009
Avslutar med en ganska rolig bild på en flodhäst...nä oj förresten, det var ju jag, förra nyårsafton, med Tiril i magen!

Ser fram emot morgondagens firande, som blir lugnt, ska äta tidig nyårsmiddag och se på lite raketer...=) Kanske en och annan film också, jag är just nu med i "Buzzador"-kampanj för LoveFilm!!! Har fått hem två förhoppningsvis mysiga rysare som jag länge velat se, gamla och nya versionerna av "The Last House on the Left".
Vill ni själva prova LoveFilm gratis så kan ni uppge koden "FILM1012" !


Imorgon tänkte jag ni skulle få receptet på vår nyårsmiddag...kanske inte hinner laga samma, men kan vara kul ändå!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vad vi såg unga ut 2004. Det var en riktigt trevlig nyårsafton! Vi ses i feb, på Ia och Daniels bröllep, är ju sjukt många år sedan vi sågs sist. Tevlig fortsättning! Kram Helena


www.hewi.bloggplatsen.se

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...