lördag 3 mars 2018

Schlagermiddag och firande av pappa!

Förra lördagen efter Tirils kalas så kom Theres och barnen över. Theres hade hjälpt mig med kalaset eftersom Mattias inte var så pigg och han fick vila istället. Samuel var ju borta på hemvärns-utbildning så hon var ensam med barnen. 
Vi lagade mat tillsammans och hade lite Schlagermiddag med extra bling; kycklingfilé, fläskkotletter i svampskysås, stekt sparris och ugnsrostad potatis och morötter. Asgott! 



Sen bänkade vi oss för mello! Var några bra låtar denna gång. Men i överlag har det varit ett svagt startfält i år tycker vi allihop! 

Tjejerna älskade Fuldans! Haha de gallskrek när den gick vidare. :D
Barnen skulle sova över och vi började se på "IT" efter de lagt sig. Tyvärr slutade inte kvällen så bra då Wilma kräktes så hon och Theres rusade hem, hon blev sen jättesjuk resten av natten fick vi höra. =( Tråkigt avslut på en i övrigt kul kväll. 

Söndagen startade med brunch, jag gjorde amerikanska pannkakor, bacon och äggröra. Mums! 

Kring lunch for vi till min älskade pappa som firade sin födelsedag i förskott (fyllde den 27e). Han fick lotter av oss, med lite vinst. ;) 

Mamma hade gjort smörgåstårta, asgott som alltid och jag åt så jag var mätt resten av dagen! =P 

Anki var där samtidigt som oss...
 ...och sen kom Maria med familj och Tiril fick presenter av dom och Moa fick av oss, hon fyllde ju 14(!!!) år den 3 februari! 


Det blev en fin helg med mycket kalasande och socialt. Tiril fick jättefina presenter! 
 Helgen började förresten med lunch på Kina för mig och killarna, vääldigt ovanligt att vi får tillfälle till det och kul även om Mattias och Kiron inte var jättepigga. 


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...