onsdag 17 februari 2016

Tiril och jag har sytt! =)

Har en del pyssel jag inte visat här än, pytsar ut lite då och då tänkte jag. ;) Ikväll pysslade jag och Tiril. =) Vi sydde enkla klänningar till två av hennes dockor, den ärvda Sindyn från 80-talet fick en festblåsa och strand-Barbien en lite svalare spetsklänning =)


 Tiril var så stolt över att trampa på symaskinspedalen själv, och hon blev nöjd med klänningarna. 
 Jag gjorde också en tårta till Barbiesarna, av två plastkorkar som jag klädde in med spetstyg och limmade ihop. Underst limmade jag en rundel av kartong jag spraymålat i silver, och överst en liten ros. =) 
Imorse när jag kom hem från jobbet så var solen precis på väg upp, galet vackert och går inte att fånga på film, speciellt inte med dålig mobilkamera! 
Jag gick på APT på jobbet idag fast jag inte tänkt göra det först eftersom jag är lite hängig och jobbar så mycket ändå denna vecka plus att jag då fick sova så sjukt lite idag, men. som sagt jag gick. Fick ju skjuts dit av Mattias och hem av Nadde så då blev det betydligt lättsammare. ;) Tjänat in lite komptid. ;) 

Tiril har fått hälsa på på polishuset idag med förskolan, hon tyckte det varit så spännande! (Och när hon fick sy blev dagen liksom komplett "Åh vilken spännande dag mamma!" =DDD) 

Kiron hade lite feber imorse också, och han är hostig och hängig. Blir hemma med mig imorgon goplutten (ledig och inte vab, för att förtydliga😉)  

1 kommentar:

Catarina sa...

Såg den fantastiska himlen jag med! En fin start på dagen...:-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...