onsdag 9 september 2015

Obekväma arbetstider, strandbilder och öm tå.

Jag missar ganska mycket vad gäller umgänge med familjen under mina nattveckor. Eller så känns det åtminstone, är ju så att jobba obekväm arbetstid. Ibland kan jag önska att jag hade ett måndag-fredag jobb utan obekväma arbetstider, nåt jag aldrig provat på ärligt talat! Vet inte ens hur det känns att varje vecka få den där "fredagskänslan" och alltid vara ledig på helgdagar! Men samtidigt trivs jag med att jobba kvällar och nätter emellanåt och kunna vara ledig mitt i veckan. Men det vore som sagt kul att testa annat i alla fall.
 
 I helgen var familjen ut till Smitingen medan jag sov, och var alldeles själva där. Ser ju så härligt ut!



 
Mattias är ännu hemma sjuk och det har inte vänt än. Idag fick vi hämta hem skruttan som har fått ont i tån, hon satt och bara grät på förskolan lilla stackaren. Hon verkar ha fått nån infektion av nåt slag, svullen, röd och varm om tån och beringssmärta. Hon vet inte själv vad som hänt, om hon slagit i eller vad och det syns inget sår.
 Mattias släpade sig till vårdcentralen med henne ikväll men iddes inte vänta på doktor efter att joursköterskan inte visste vad det kunde vara, klockan var mycket och vi visste inte hur länge de skulle få vänta, så vi ska avvakta och se imorgon, hålla rent. Hon får vara hemma och vila med pappa och så åker de in igen om det inte blir bättre. Jag gissar att hon slagit i tån på nåt sätt och tappat en bit av nageln för djupt  (såg ut som så). Aj.
 
Min fina son på väg hem från skolan, vi tog vägen genom skogen. ;)
 
I helgen är jag i alla fall ledig med familjen, vi får se om vi alla är friska nog för stugan eller hur det blir. Ser fram emot det oavsett!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...