tisdag 1 september 2015

Kort intensiv dag och veckomatsedel v. 36

En sån där dag som rusat förbi i intensiv fart. Om man bortser från tiden jag sov. :P
Solen var framme på eftermiddagen när jag vaknade, inte vid trallen men vid hammocken så nu blev det första frukosten där. Började på en ny bokserie, Delirium som är en dystopisk trilogi, och såna brukar jag gilla. ;)
Mysigt! Fick dock strax hasta iväg och hämta barnen.

När vi kom hem var det redan middagsdags så det var bara att ställa sig och laga mat. Veckans matsedel ser ut såhär, de tre första rätterna är från Linas Matkasse. Jag jobbar även i helgen så det får bli ganska enkelt denna vecka.

Idag blev det Äppelugnspannkaka med kassler, cottage cheese och lingon. Ugnspannkaka med äpple nedrivet i, blev kanske lite saftigare men smakade inte så annorlunda. Men tillbehören äppelskivor och keso var nytt och gott.
Jag har nyss lagt en stor beställning hos Lekmer, de har ju både sin vanliga outlet och denna vecka 9-årskampanj med nya erbjudanden varje dag. Eftersom Kirons födelsedag närmar sig blev det lite till honom, men även till Tiril och kusin. Lika bra att vara ute i tid, hehe!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...