tisdag 19 november 2013

Vitmålad kommod, inredning och veckomatsedel!

Hej!
Usch vad de lediga dagarna går fort! =( Tur att nattperioden snart är slut nu så man kan känna att man har lite mer socialt liv...
Tidigare jobbade jag ju enbart natt, men tror inte jag skulle kunna gå tillbaka till det nu, i alla fall inte för tillfället då jag trivs så bra med dagjobb!

Idag har jag påtat på lite här hemma, längtar lite efter att pynta men har tänkt sy gardinerna till vardagsrum och kök först så man kan göra advent riktigt. Kom i alla fall fram en liten pumla...
Kommer ni ihåg den här? En kommod (jag vill kalla den pottskåp men jag tror de går att öppna upptill, som en lucka) jag fått från mina föräldrar, och som vi haft ute i uterummet ett tag tidigare. I somras blev den ommålad, behöver egentligen en sista strykning men det verkar sitta hårt åt att köpa färg, haha! Den får i alla fall användas under tiden. Jättenöjd, blev precis så fin i vitt som jag trott! Hade en tanke förut på att måla nån symbol eller skriva nåt med fin text på den, men som jag sa tror jag ibland att "Less is more" och så är det nog i detta fall.
Vi har också tänkt måla spaljén länge länge (sen vi flyttade in) eller ta bort den helt. Måste fixa!! Både kul och jobbigt att man aldrig blir "klar" i ett hus...
Fina lilla pumlan, vill ha fler, jag är sugen på en liten shoppingrunda och hitta lite nytt fint! Söt-Kiron kom också med, ramen är också ett byta-färg-projekt från i somras. ;)
 Det har också blivit litegrann sytt idag, syr faktiskt på nåt till mig själv, brukar vara ett effektivt sätt att pigga upp sig lite på...
Här är en lite bättre bild på spegeln vi satte i vardagsrummet. Även den är tänkt att bli vit nån gång framöver, men i väntan...
Här är veckomatsedeln för vecka 47. Enkelt, snabbt och billigt denna vecka. =) På lördag blir det grann-träff igen, var ett tag sen sist vi träffades alla tre familjer nu ju!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...