måndag 3 december 2012

Pyssel och piff, vab och lego.

Nu har jag jobbat klart för helgen...Har en dag ledigt imorgon. Har massor att sy då, folk som väntar på beställningar!
Idag har M varit hemma och vabbat med Tiril. Hon fick väldig hosta igår under dagen, och har hostat hela natten...=( Skruttan, fick vi vara friska en vecka?
Själv har jag jobbat morgonpass!
 
Här är lite pysslat jag grejat med. En julbricka med mossa och annat fint....
 
Två enkla ljuskoppar från IKEA har piffats till med spets och små hjärtan...
 
Och ett zinkhjärta fick ett juligt snöre och en spets-rosett!
 
Lite mer pysslat, denna gång från Kiron. Den stora grönmålade glasburken är hans bidrag i helgens ljusmanifestation utanför Technichus.
 
Och de var många...många förskolor som bidragit!
 
Kiron fick en present idag, från moster Maria, morbror Thomas och kusinerna. Lego-låda som han redan byggt ihop det mesta av! =) Han gillar verkligen att bygga efter instruktionsbilderna som följer med.
Dagens middag blev pölsa och potatis, hela familjen älskar det, så gott! Nu blir det dusch och sen Julkalendern på SVTplay innan läggdax. Jag och M ser nog gårdagens avsnitt av Arne Dahl när barnen kommit till ro. Själv trött, somnar alldeles för sent om kvällarna... =/

1 kommentar:

solokatt76 sa...

Oj vad många ljuslyktor!!

Ni är så himla pyssliga i e familj!!

Däemot är jag inte avundsjuk på erat Vabbande... =( Hoppas ni håller re friska till jul iaf!!

Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...