tisdag 11 december 2012

Pepparkaksbak!

Hellu! En natt kvar innan 2 nätters ledighet...;o) Jag har haft så ont i ryggen hela helgen, och inte blev det bättre inatt...Får hoppas det ger med sig. Var som värst i söndags men M hjälpte mig "knäcka ut" lite, så något bättre blev det efter det, men ju mer man grejar och går så ju mer felbelastar man ju pga. smärtan så det blir värre igen. =(
M är med Kiron och hämtar en nödvändig sak till hemmet, om de får ordning på den, ska ta hjälp av sin bror Mats.
Jag sitter och grejar med Tradera, har en massa paket att packa.
 
Igår hade vi årets pepparkaksbak! Hade köpt en rulle färdig deg, så det gick ganska fort, blev 3 plåtar. Kiron tyckte det var jättekul och ville fortsätta även sen degen var utbakad, men för Tiril var det nog mer deg i magen än på plåten. =)
 
Det är Tirils tjocka nallar, de flöt liksom ut och blir sådär halvmjuka men det kan ju va gott ;o)
 
Och på denna plåt har Tiril de 2 "klumparna", den översta är en My little Pony och den på nedersta raden är en tomte utan näsa, bara så ni vet! ;o)
M har också satt ihop ett pepparkakshus i år (ambitiös, sånt orkar inte jag hålla på med, haha!) som nu väntar på dekoration....=)
 
Imorgon natt är jag ledig, nice, så då blir det lite "helg"...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...