onsdag 15 augusti 2012

Första arbetskvällen avklarad, sjukling och vinterkläder.

Nu har jag jobbat första arbetskvällen/dagen efter 6 veckors ledighet...är som om man inte varit ledig. =/ Jobbar imorgon också, morgonpass.
Vi var fundersamma efter Ms operation om det skulle gå att jag jobbade ikväll, men kom fram till att vi skulle prova, fick han inte barnen i säng fick jag väl lägga dem när jag kom hem... Han var på VC idag och fick ny omläggning, och bakläxa, han har rört sig för mycket så såret har blött igenom, antar att det varit bäst om jag varit hemma ändå... =(
Men men, de har överlevt kvällen och barnen var i säng. Och imorgon jobbar jag dag så lämnar barnen på dagis och hämtar dem när jag slutat...

Idag har jag gått igenom barnens vinter-ytterkläder, vi är ganska väl rustade tidigt i år, nya galonhandskar till båda behövs, vinterhandskar till Kiron, och fleecebyxor till honom. Ev. täckbyxor behövs till båda också, ska prova imorgon.
Skor har jag inte hunnit kika riktigt på än men vet att gummistövlar behövs...Även fodrade till Kiron.  Och vinterskor till dem båda.
Overaller och jackor har de. =) Och mössor, tjocksockar och halsdukar. =)
Usch tänk att det inte är så mycket kvar av sommaren och att det är dax att tänka på vinterkläder. =((((.
Nu ska jag hoppa i säng och läsa några rader i Liza Marklunds "En plats i solen" som jag började på idag, har läst ut "Vampire Diaries"-böckerna, 2 st uppdelade i 4 delar (Uppvaknandet & Kampen,  Vreden & Återkomsten)
 Spännande men rätt så olik TV-serien.
God natt!

1 kommentar:

solokatt76 sa...

Stackars M.. Det är lättare sagt än gjort att hålla sig stillsam både med och utan barn ju...
Hoppas han läker ihop snabbt!

Gud det där med vinterkläder orkar jag inte ens tänka på!! känns som man knappt hunnit plocka bort de vi hade förra året ju =/

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...