söndag 12 augusti 2012

Brorsonens dop och lite sytt!

 Igår var vi som sagt på min brorsons dop. Allt var jättefint och han var duktig i kyrkan, haha försökte sno prästens mick, och klappade henne på kinden. Han är ju 8 månader och kanske lite mer "med" än dopbarn ofta annars. ;o)


Dopföljet, mamma Kikki med Robin längst till vänster, brors styvdotter Hanna och sen min bror, och så gudföräldrarna/faddrarna Emma och Alex. Och prästen längst till höger.



Duktig kille!

Dukning.

Vårt bord.

Mamma Kikki gillar att göra tårtor, hon har gjort bärtårtorna, mormor och farmor stod för smörgåstårtor...
...och denna söta kreation kommer från Tårthörnan.se ! Ni kan förstå att man blev mätt! Var också kakor och bullar...

Söta dopbarnet!

Dopfin Tiril. Vi ville att hon skulle ha en fin "prinsessklänning" i organza och tyll, som hon fått av farfar och Carina, vit och vinröd. Men lilla tjejen vägrade blankt, och det slutade med en rosa prickig klänning istället. Tjurskalle.

Robins gudmor Emma sjöng så fint!

Nu ska vi åka! Kiron kramar om gudfar Johan....=)

Dopklänningen hade jag sytt, min första dopklänning faktiskt! =)

Och här nåt mer jag sytt i veckan, en snabbsydd glittertopp till mig själv...Klänningen jag hade på dopet har jag också sytt, det var Infinityklänningen jag länkade till tidigare, den kanske ni får se en annan dag. ;o)
Imorgon ska M in på operation av knät...Vet inte hur länge han blir sjukskriven efteråt, han skulle börjat jobba imorgon annars...Själv börjar jag på onsdag. Den långa ledigheten har gått så fort!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mycket fin dopklänning !!

Kram // Christel

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...