torsdag 9 augusti 2012

Ett onsdagsäventyr!

Igår bestämde vi oss för att äta middag på stan, M har pratat så länge nu om att han vill gå på Skeppet (vi var ofta där förr om åren =))
Så vi tog bussen ner på stan...bara det var ett äventyr för ungarna.


Skeppet ligger nere vid Nybron och kanalen, så man har fin utsikt...

Medan vi satt där blev det också bro-öppning till barnens stora lycka, så vi fick se segelbåtar åka förbi, inte bara stå i hamnen.

Spännande, vi satt inglasat med rullfönster så här är det i princip ute i friska luften.

Barnen var såå duktiga, de fick en barnportion var med lax och potatis, och de åt upp ALLT! Jag tog också lax (och ett glas vitt), och M rökt sik. Gott var det!
Till efterrätt fick barnen glass...jag tog istället en cider och M en till öl.



Här är sir Kiron av Trumpetgatan, vår beskyddare!
Nu ska vi fortsätta torsdagsmysa, jag har sytt klart dopklänningen idag och ska spåna på en sån här klänning till mig själv, hoppas jag har nog med tyg hemma...

1 kommentar:

Anonym sa...

Verkligen häftig klänning .........
Hoppas du har tyg och att vi får se bilder sedan =)

kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...