tisdag 20 december 2011

Julförberedelser pågår!


Igår grejade jag lite till inför julen...kan ni gissa vad detta behövs till? Ganska självklart kanske eftersom knäckformarna är med i bild, haha! Knäcken blev faktiskt om jag får skryta perfekt, seg och god! ;o)
Gjorde också sånt här...ser inte särskilt gott ut, eller hur? Doftar inte så gott heller, mest ättika, men blir attans gott!!! Sill-inläggningsmarinad! Mums!
Tidigare i helgen gjorde jag dessa, chokladkola...Men de blev för hårda, mer som karameller än kola (vi kombinerade kolakokning dumt nog med läggning av barnen!), inte sega. Smaken är god men jag ska göra en ny sats, nu är det bara jag som går och suger på dessa. =)
I veckan väntar denna på kokning och griljering...Blir nog dan före dopparedan, vår officiella mysdag då allt fix ska grejas klart!
Självklart väntar också mer fix, vi ska vara här på julafton så det är en hel del mat som måste lagas och köpas osv... Vi ser ut att bli några stycken också, jättekul!! =)


Idag fick barnen varsitt julkort! Farmor Haidie har knåpat ihop dessa jättefina!! Jag har aldrig scrappat själv, bara halvt i fotoalbum men inte "på riktigt" liksom, känns det som iallafall. Fint blir det!!
Ikväll har jag jobbkväll igen!!! Gah känns som om man måste pyssla hemma nu...har inte tid att jobba, haha!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...