måndag 7 mars 2011

En lista/utmaning!

Händer inte så mycket här, vi är sjuka allihop, men M är på jobbet ändå trots feber, stackarn... Vi tar en lista!

  • Nämn något som gjorde dig glad igår?
    Att snön tinat så pass mycket så vi kunde komma in i uterummet och sitta där och gona ett tag!
  • Vad gjorde du kl 8 i morse?
    Fixade frukost, satte mig och läste "Vi Föräldrar" och åt.
  • Vad gjorde du för 15 min sedan?
    Satte igång datorn.
  • Det sista du sa högt?
    Glad igår? (Haha pratar för mig själv rätt ofta)
  • Det senaste någon sa till dig?
    "Jag tar med mig nässprayen" (Mattias tog med nässprayen till jobbet)
  • Vad har du druckit idag?
    Kaffe
  • Vad var det senaste du åt?
    Mackor med ost och grönsaker
  • Vad var det senaste du köpte?
    Barnmat, välling, barn-medeciner som Bisolvon, Alvedon, Nezeril....Igår på ICA.
  • Vad är det för färg på din ytterdörr?
    Vit.
  • Vad är det för väder hos dig nu?
    Mulet men 1,5 plusgrad
  • Godaste glassmaken?
    Hmmm, saltlakrits, blåbär eller melon.
  • Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
    Nja, förälskelse helt klart. Om det sen övergår till djupare kärlek är olika. Kärlek kan ju också växa fram. Kärlek vid första ögonkastet vad gäller sina barn, helt klart, den kärleken man känner då (om man har tur antar jag?) är större än allt!
  • Sover du tungt?
    Nej tror tyvärr inte det, sover med öronproppar men vaknar ändå av minsta pip.
  • Drömmer du mardrömmar?
    Ibland. Haha den senaste var rätt knäpp...
  • Trivs du med ditt jobb?
    Till och från, går i perioder. Ibland trivs jag inte alls, ibland jättebra.
  • Favoritklädsel?
    Bekvämt, men gärna snyggt...
  • Vad ser du om du tittar till höger?
    Ut genom fönstret på dagiset och grannarnas bil.
  • Vad gör dig glad just nu?
    Att vi denna månad fått lite extra pengar iallafall.
  • Vad ska du göra härnäst?
    Ta upp Tiril som är lellesugen.
  • Favoritgodis?
    Hallonshots, SURA!
  • Kläder just nu?
    Grå tröja, turkos tight klänning, grå leggings, lila sockar (hehe matchat??)
  • Sommarplaner?
    Jag och Mattias hoppas kunna boka en helg bara vi två och åka iväg nånstans, för att fira våra 30-årsdagar i efterskott lite för oss själva.
  • Spelar du något instrument?
    Nej inte nuförtiden, har spelat cello.
  • Vad är viktigast för dig?
    Min familj!!!!!!!! Viktigare än ALLT!
  • Längtar du mest efter just nu?
    Att vi blir friska, och mindre stress.

Kopiera gärna listan om ni vill, alltid kul att läsa lite om andra...=)

Vi sålde förresten bättre än väntat på bytardagen, lite mer än hälften, känns kul!

Och beträffande mitt "pyamas-stavande" (har stavat utan J, stavas pyjamas) så lärde jag mig nåt nytt, haha har varit ett sånt där ord jag stavat fel utan att veta det, alltså inget slarvfel...fast så är det väl ofta med felstavning, man är inte medveten om det själv. Man kan hitta det stavat som "pyamas" också i ordboken men hänvisas då till "pyjamas". =)

1 kommentar:

Anna sa...

Vad skönt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar. Så skönt att plugga in dem och stänga ute störande ljud. Fattar inte hur jag kunde sova förr utan proppar. Nu vaknar vaknar jag också av ljud trots djupt instoppade öronproppar. Hur du nått tips på sköna öronproppar som dämpar mycket?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...