torsdag 3 september 2009

Vår dag, min sista semesterdag.

Idag har M sysslat med att sätta upp staketet, slagit ner pålar och håller nu på skruva...Kiron har varit på dagis sista dagen denna vecka, och jag har sysslat lite med ditt o datt. Inget sytt...=(
Fick den här tröjan i Tradera-paket idag, ville ha den redan när den kom i Meandi´s kollektion men den fanns inte då i rätt storlek. Hittade en helt ny på Tradera och slog till! =)

För att "avfira" min sista semesterdag idag så lagade vi lite gotta-mat! Blev detta, som jag hittade tidigare på Malin Js blogg:

Tacolåda med Fläskfilé
1 medelstor fläskfilé
1/2-1 påse tacokrydda
ca 200 g tortilla chips, naturella (vi tog chili)
1 burk tacosås
Philadelphia ost
Ananasringar (M gillar bara färsk, så vi tog paprika istället!)
3 hackade tomater
Riven ost med smak (tog Tex Mex)
Tillbehör: Creme fraiche
Guacamole
Sallad gjord på tomat, gurka, paprika, majs, rödlök
1. Tärna fläskfilén och blanda köttet med tacokryddan. Låt stå ett par minuter så det dras in i köttet
2. Stek köttet i smör
3. Smörj en ugnfast form och lägg tortillachipsen. Lägg på köttet och lägg klickar av philadelphiaosten.
4. Klicka över tacosåsen, strö på ananasen i bitar och hackade tomater.
5. Avsluta med att strö över riven ost och gratinera i ugnen. 225 grader, cirka 15 minuter eller tills osten är smält.

stället för philadelphia kan du ha mjukost på tub och ringla över köttet.
Och självklart, som med allt annat, kan du variera med innehållet. Ta vad som faller dig i smaken!
Servera detta med tillbehören.


Blä vilken jobbångest jag har!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...