torsdag 16 augusti 2018

Vår midsommar i stugan!

I år firade vi traditionsenligt midsommar i vår stuga, bara vi i vår familj eftersom jag jobbade själva midsommarhelgen. Två dagar före midsommar, den 20 Juni, for vi upp till stugan då jag och barnen var lediga och Mattias hade närmare till jobbet därifrån på torsdagen. 




På torsdagen blev det att piffa och fixa stugan inför sommaren. Klippa milshögt gräs och göra sommarfint på altanen ex. ;) Hela familjen fick hjälpas åt. 



Till kvällen grillade vi och åt gott, blev vår midsommarmiddag eftersom jag jobbade kväll dagen efter på midsommarafton. 


Hann också med badpremiär för mig och Tiril, film-mys med barnen och sen spelade vi Yatzy ute på altanen. 




På midsommarafton var det lite molnigt och kom nån liten skur då och då men inte hällregn som i många andra delar av Sverige!! 




Vi fixade baguetter till lunch och for till Valasjö camping som vi brukar och hade picknick medan vi lyssnade på Marcus sång och kikade på dansen, Tiril var också med och dansade lite i år!! 




Sen till 16-tiden for vi hem så jag kunde jobba, i klänning denna speciella dag. ;) Firade vidare med sötnosarna på jobbet. Mattias och barnen hade lugn middag hemma och M hade nog ganska tråkigt för att vara midsommar stackarn men så är det ju ibland tyvärr när man är gift med en skiftarbetare! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...