söndag 30 oktober 2016

Vår helg!

Nu är helgen snart över! En natt kvar sen har jag ledigt en vecka! Skönt att ha lite höstlov. Vi är i valet och kvalet om vi ska åka till stugan nåt eller ej, hade tänkt göra det men så har vi bokat in en rolig överraskning för barnen också så det kanske inte hinns med allting... Vi får se! 

I fredags eftermiddag hade vi tid på Haben igen, ett givande möte känns det som.
Efteråt blev det lite shopping, och middag på Burger King! 

Haha Tiril visar med mer än önskvärd tydlighet vad hon önskar sig i julklapp! 

Jag köpte två toppar/tröjor på Lager 157, annars blev det mest matshopping och presenter. 


Mattias och barnen var på Alvins badkalas igår, och så har Tiril varit på Almas kalas idag, så för deras del har det varit en riktig kalashelg medan jag ju sovit. 
Igår kväll hann vi med att se klart på E.T med barnen, åh vad de tyckte den var spännande, var så roligt att se! En klassiker som är nästan lika gammal som mig och Mattias! 

Inatt jobbade jag under övergången till vintertid, extra lång jobbnatt med andra ord, 11,5 timme... Passade på med lite bakning! Grymt trött imorse.

I eftermiddag när jag vaknade (kring 16) hade M fixat frulle, tänt grillen och värmt upp uterummet så det var bara att traska ner dit och dricka kaffe och vakna till lite medan M fixade Baconburgare till middag! Nice!  

Nu ska jag traska till jobbet, imorgon har jag skola på eftermiddag så får inte sova speciellt länge, men sen är det som sagt leeedigt! 

Hehe måste spara här frågorna som barnen fått svara på om mig på facebook! 

Kopiera, fråga dina barn och skriv exakt så som de svarar
Tiril 6,5 år svarar:

1. Vad brukar mamma alltid säga till dig?
-Att du älskar mig.
2. Vad gör mamma lycklig?
- Att du får kram
3. Vad gör mamma ledsen?
- Kanske när du och pappa bråkar
4. Hur får mamma dig att skratta?
- Kittla!
5. Hurdan var mamma som barn?
- Du var så lekig och så var du kanske så att du gillade mycket mat och att du saknade jul och att du tyckte det var mysigt att sova.
6. Hur gammal är mamma?
- Vet inte
7. Hur lång är mamma?
- 30
8. Vad är mammas favoritsysselsättning?
- Baka! Du älskar att sy, och du älskar när det är Halloween. Och du gillar kakor.
9. Vad är mamma jättebra på?
- Du är jättebra på att baka, du är jättebra på att sy.
10. Vad är mamma inte så bra på?
- Att fixa bakom TVn.😂
11. Vad jobbar mamma med?
- Gamla
12. Vad är mammas favoritmat?
- Vet inte. Tacos
13. Varför är du stolt över mamma?
- Du är snäll och klarar massa saker.
14. Om mamma var en seriefigur så vem skulle hon vara?
- Lyria i Mia & jag (en enhörning 😉)
15. Vad gör du och mamma tillsammans?
- Vi bakar , vi syr och vi kittlar varandra. Och vi pysslar pyntar och gör saker.
16. Vad är likt mellan dig och mamma?
- Att vi tycker om att baka och att sy. Vi är båda tjejer.
17. Vad är olika mellan dig och mamma
- Att jag är mindre än du och vi har olika färg på ögonen och inte samma kläder och inte samma färg på håret.
18. Hur vet du att mamma älskar dig?
- För att du säger det massa gånger.
19. Vad är mammas favoritställe dit hon gillar att gå/åka till?
- Du gillar Erikshjälpen och stugan!


Kopiera, fråga dina barn och skriv exakt så som de svarar
Kiron 9 år svarar:
1. Vad brukar mamma alltid säga till dig?
-Jag älskar dig

2. Vad gör mamma lycklig?
- Kramar
3. Vad gör mamma ledsen?
- Vet inte
4. Hur får mamma dig att skratta?
- Kittlas!
5. Hurdan var mamma som barn?
- Tyckte om att sova. Du gillade att simma och gick på simtävlingar.
6. Hur gammal är mamma?
- 35 år
7. Hur lång är mamma?
- Som du är nu.
8. Vad är mammas favoritsysselsättning?
- Sy!
9. Vad är mamma jättebra på?
- Sy och laga mat
10. Vad är mamma inte så bra på?
- Bilen, fast du har ju inte testat.
11. Vad jobbar mamma med?
- Gamla personer, äldre personer.
12. Vad är mammas favoritmat?
- Vet inte. Våfflor? Kyckling.
13. Varför är du stolt över mamma?
- För att jag älskar dig.
14. Om mamma var en seriefigur så vem skulle hon vara?
- Don't know. Kanske Jason (Voorhees 😂)
15. Vad gör du och mamma tillsammans?
- Gå till skolan, myser.
16. Vad är likt mellan dig och mamma?
- Lite samma hårfärg och ögon.
17. Vad är olika mellan dig och mamma
- Du är äldre och mamma.
18. Hur vet du att mamma älskar dig?
- Det är många saker. Du säger det och kramas.
19. Vad är mammas favoritställe dit hon gillar att gå/åka till?
- Stugan!


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...