onsdag 19 oktober 2016

Kirons 9-årsdag!

Hej!
Igår på Kirons 9-årsdag väckte vi honom som alltid med sång och paket! Och en rosa munk. Det har blivit lite ett måste för barnen att de får en rosa munk på födelsedagsmorgon, en tradition vi nästan alltid lyckats hålla (har varit slut nån gång i butik). Jag tror att knatten själv legat vaken en stund och väntat på oss. ;) 

Som vanligt fick han öppna två paket på morgonen, ett med kläder och ett hårt med nåt att roa sig med. Han fick ett nytt fordon till Skylanders Superchargers...
 ...och en hoodie jag sytt i tyg han själv valt! 
 Medan barnen var i skolan fixade jag det sista på lite kakor och till tårta m.m. När vi hämtat dem fick han öppna mer paket! 

Haha älskar minen vi lyckats fånga när han öppnade paketet med Minecraft-ryggsäcken!
Dagens tårta! Jag fyllde den och gjorde sockerpasta-figurerna, sen har M dekorerat. 



 Mina föräldrar dök strax upp som första gäster. =) 

Sen kom svärmor Haidie och Voitto...(Mattias måste ju bara prova masken Kiron fått ;))
 ...och ett tag efter de åkt kom Mats, Hanna och Clint (vi hann äta middag precis när de kom, våfflor enligt Kirons önskan). 
 ...och så svärfar Roger! De blev kvällens sista gäster. 
 Mina syskon kommer och grattar en annan dag, kunde tyvärr inte igår. Och i helgen blir det kalas med några kompisar! Halloweenparty! 

Här är presenterna från både oss och andra, han har fått mycket fint, tack allihop! Förutom detta på bilderna har han också fått pengar till sin spara-hög, pengar på konto och pengar till förmodligen pjäxor vi behöver köpa. =)
Saker: Skylanders-sängkläder och handduk, Minecraft-ryggsäck, demonmask, Disney Infinity startbox till Wii, Skylanders Superchargers-fordon, ett Wii-spel Death Jr: Root of Evil, Trollerilåda (som han älskar! ) och kikare som ska vara med mörkersikt...vi får väl se. 

Och så flertal klädesplagg! Behövligt! Det som ligger ihopvikt överst till höger är typ T-shirts och linnen. 

När gästerna åkt blev det lite testning av presenterna innan nedvarvning och säng. Haha Tiril har en ny favoritlekplats just nu, under trappen! Hon har släpat in en gammal brädbit som hon har som dator. Den ungens fantasi... Underbar. Vi har ju ingen surfplatta för tillfället heller och hon har inte fastnat för detta med datorspel eller ens Wii, hon spelade på surfplattan med jämna mellanrum dock. Ska väl se om och när vi kan köpa en ny
Nu blir det kvällsjobb för min del! Mattias är hemma dunderförkyld så han ligger och vilar. Efter jobbet så snabbt i säng jag bara kan för imorgon har jag delad tur, IGEN. Inte nog med att de satte in delat på vardagar trots alla försök till avveckling helt av delade pass, utan dessutom två delade turer inom loppet av fem dagar. Yay. 
Ha en fin onsdagskväll! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...