måndag 3 oktober 2016

Höstfest på Sankt Petri Logen!

I lördags var vi på St. Petri Ordens årliga höstfest! I år var temat närproducerat. Klädsel kavaj. ;) Jag använde klänningen jag köpte på Vintage Sjögården för nån månad sen (och mina nya älskade ros- örhängen!). 


Vi tog med Marianne som vår gäst, vi hade frågat fler som tyvärr inte kunde komma också. Christina och Mark kunde tyvärr inte heller vara med denna gång. Jag och Marianne fick sitta bredvid varandra, Mattias mitt emot oss. ;) 

3-rätters meny! Förrätt: Carpaccio av oxe från Västernorrlandsgården med löjrom och citroncrème
Huvudrätt: Lättrökt röding från Landön med rostade hasselnötter, brynt smör samt variaton av betor och nypotatis från Fröland
Efterrätt: Kalvdans av råmjölk från Häggby Gård med hjortron från Hemsön. Allt var supergott men speciellt förrätten! 

Jättekul att ha med Marianne som "bordsdam", blev en fin kväll och vi fick som vanligt möta flera nya personer också. 

Marianne har alltid så fina vintageklänningar, denna är 40/50-tal tror jag det var? 

Vi stannade och dansade lite innan vi for hem vid 00-snåret, skönt med relativt tidig kväll då jag ju varit vaken sen 5.30 och ju började 12 på söndagen. Men som sagt, en trevlig kväll blev det! 

1 kommentar:

Anonym sa...

ååh vilken fest och glamour, kan tänka mig att ni hade det väldigt fint=)!! var tvungen att leta upp inlägget där jag kunde få se örhängena mer ordentligt och de var verkligen superfina!! vackra ni var allihopa!!

kram!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...