söndag 15 maj 2016

Vårbal på Sankt Petri Logen!

Hej! Hoppas ni haft en bra helg? Jag har en jobbnatt kvar, ska strax gå. Seeg dag idag. ;) 
Igår var vi äntligen på Sankt Petri Ordens vårbal, Systralogens högtidsdag. Lite extra spännande då jag och Christina också blev medlemmar denna dag. 
 Klädkod högtidsdräkt dvs. frack till mannen och långklänning för kvinnan (eller högtidsdräkt/folkdräkt om man vill det). 

Ia fixade än en gång mitt hår och smink! Vilken tur jag har som har henne! Och trevligt sällskap och prat kommer liksom på köpet också, hur nice som helst. =) 
 Vi träffades lite före hos Mark och Christina, måste ju fota snyggkläderna ;)! 


Jag hade en av klänningarna jag köpte på H&M nyligen. 

Utanför Logen. 

Var lite ceremonier innan middagen så man hann bygga upp rejäl hunger. 

Maten var som alltid så himla god!! 3-rätters: 
 Nässelsoppa med confiterad äggula,  crème på silverlök samt rostad lök och örter
Lammytterfilé med vispat citron- och örtsmör, örtbakade vårprimörer samt lammbuljong och sallad med getost
Bakad vaniljcrème med inkokt rabarber och jordgubbe samt sorbet på jordgubbar och rabarber (denna rätt var galet extra god!)
Kaffe & chokladbit

Det bjöds på underhållning från Härnösand Operastudio. helt otroliga röstresurser! 

Gotta love snapchat! 
Sittningen blev vääldigt lång så dansen kom inte igång förrän vid 00. Vi stannade till 00.30 och for sen hem till Mark och Christina för nattamat och det blev mycket sent eller tidigt om man så vill innan vi kom i säng. 

Idag kom skruttisarna hem! De hade fått sova hos farmor och gå på Sollefteå vårmarknad. 

Vi fick besök av Mats, Hanna och Clint också och vi passade på att fira svärmor Haidie som fyller år imorgon. 

Snipp snapp snut så var helgen slut! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...