söndag 29 maj 2016

Mors Dag 2016.

Hej! Hoppas ni haft en härlig Mors dag alla mammor! 
Själv blev jag väckt imorse traditionsenligt med frukost på sängen och paket, fick en jättefin pyjamas, även det börjar bli en tradition. ;)  Mina skrotungar, tänk att jag varit mamma i snart 9 år. 
 Jag har haft en mysig Mors dag. Fått greja på lite i lugn och ro med lite sömnad bl.a. Härligt. 
Titta vad fint det börjat växa mina rabatter nu. =) "Ogräs" som styvmorsviol, och perenner, även om det mesta ännu inte slagit ut eller knappt ens kommit. Mina favoritperenner är nog Löjtnantshjärtan, och även Fänrikshjärtan. 

De har vuxit sig riktigt stora nu, fick dem av mamma från hennes egen rabatt för ex antal år sen. 

Börjat vänja tomater, paprikor, pelargoner m.m. vid utelivet. Ett jäkla kånkande på krukor varje dag! 

Idag har det inte varit lika fint väder, rätt så kallt, men Mattias har varit ute och grävt sönder vår gräsmatta och min rabatt på framsidan! Haha nä jag får väl bara gilla läget, vi ska skaffa fiber! 

Ännu en dag med grillat! Parisare denna gång. Gött. Hörde att det finns en annan liknande rätt med samma namn, fast då är det med köttfärs och kapris och grejer men det verkar mest vara söderövrer i landet. Men nä, en äkta "norrländsk" parisare är helt enkelt korvburgare! 

Avslutat dagen med filmtajm, vi har velat se "Den gode dinosaurien" länge nu. Vilken fin film, rätt många tårar och skratt! 
Jag och Mattias har också sett film själva, en rolig en, "Mom´s night out". 
Imorgon är jag och Tiril lediga, ska se om vi hinner med lite pyssel. ;) 

1 kommentar:

solokatt76 sa...

Oj gräver ni själva för erat fiber? Vi ska ha IPOnly här i "stan" så de är överallt nu och betar av gata för gata med sina grävmaskiner.
Parisare för mig är korvburgare oxå. Fast det ska vara falukorv mellan två rostade brödskivor. 😊
Så fin Tiril blev i håret hos frisören!
Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...