lördag 28 maj 2016

Sjukt magsjuk och helgväder!

Hej! 
Ja det där jag skrev i senaste inlägget om att vi andra i familjen utom Mattias var pigga, det fick jag äta upp ordentligt samma natt! Natten mot onsdag fick jag världens magsjuka. Fyyy sjutton vad dålig jag varit! Först tvåvägsmagsjuka som började vid 3-tiden på natten och höll på flertal timmar med bortdäckande emellan, och sen feber och tokont i hela kroppen, jag var sängliggande nästan två dygn varav 1,5 dygn sov jag mest, orkade se nån film på datorn med sovpauser mitt i. Galet.  
När jag vacklade upp vid 16-tiden på torsdagen var jag fortfarande alldeles darrig och slut och det är väl först nu i eftermiddag som jag börjat känna mig någorlunda som vanligt, även i magen. Gah vad jag hatar magsjuka! 
Ska man försöka se nån fördel är det väl att jag tappat typ 2,5-3 kg på tre dagar. Men det tar jag nog snart igen! =P 

Jag blev hemma från jobbet i helgen! Mattias var iväg med Tiril i fredags på inskrivning i skolan. Storpluttan. 

Idag har vi haft finväder! Mattias har klippt gräset för första gången, och jag har planterat om våra tomat och paprikaplant, pelargoner, krassen som Tiril sått på förskolan och så har jag också dragit bort lite ogräs i rabatten. ;) 

Ganska skönt att ha matlagningsbannlysning just nu, Mattias fixat grillning istället och jag får ro att fixa diverse sysslor så som räkningarna... ;) 
 Men visst blir jag sugen att baka när jag tex. ser hur rabarbern växt. Men snart är jag tillbaka på banan igen! Nu måtte vi väl haft vår beskärda del av magsjuka för i år, bara på de senaste månaderna!? 
Nuvarande läsning: Rekviem., en spännande avslutning på en bra trilogi!

Jag och Mattias såg en rätt så läskig skräckis ikväll, rekommenderas! 



Ha en fortsatt fin helg! 

1 kommentar:

solokatt76 sa...

Ja magsjuka är ju så trist. Hoppas du känner dig piggare nu! Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...